رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اصفهان:

دریافت هر گونه وجه به عنوان هزینه‌ جانبی در مدارس غیردولتی خلاف قانون است

اصفهان (پانا) - رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد پس از ابلاغ شهریه، مدارس موظف به دریافت شهریه هستند و دریافت هر گونه وجه به عنوان هزینه‌های جانبی و در هنگام ثبت‌نام خلاف قانون است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دریافت هر گونه وجه به عنوان هزینه‌ جانبی در مدارس غیردولتی خلاف قانون است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علی حمیدی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل در رابطه با شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورش غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی کشور توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت تهیه می‌شود.

وی افزود: این الگو پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اجراست و در سال تحصیلی با توجه به ملاحظات مذکور شهریه مدارس پیش‌بینی و ابلاغ می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: طی روزهای آتی شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ خواهد شد و مدارس موظف هستند پوستر شهریه مصوب را در انظار عمومی نصب کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: تا زمانی که شهریه ابلاغ نشده است، مدارس موظف هستند شهریه مصوب سال تحصیلی 1400-1401 را به عنوان علی‌الحساب اعلام کنند.

وی گفت: پس از ابلاغ شهریه، مدارس موظف به دریافت شهریه هستند و دریافت هرگونه وجه به عنوان هزینه‌های جانبی و در هنگام ثبت‌نام خلاف قانون است.

حمیدی اظهار کرد: بخشنامه تکمیلی به زودی در اختیار اولیا قرار خواهد گرفت که در مدارس نصب خواهد شد که مراجعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به ثبت آن در سامانه اقدام کنند تا رسیدگی شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: مدیران محترم تلاش می‌کنند با توجه به شرایط اقتصادی همکاری لازم را با اولیا داشته باشند و از برگزاری مصاحبه‌هایی که موجب تضییع شأن و شخصیت مردم باشند، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تأیید فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی به استناد آیین‌نامه استقرار موضوع ماده 31 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی به عهده اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس است.

حمیدی اذعان کرد: به استناد ماده 23 قانون، به کارگیری کرشناسی مدارس و مراکز غیردولتی اعم از از نیروهای آموزشی، اداری و خدماتی بر اساس ضوابط علمی و گزینشی، آموزش و پرورش به پیشنهاد مدیر و تأیید مؤسس یا نماینده حقوقی مؤسس امکان‌پذیر و معرفی کارکنان غیررسمی توسط مدیر جهت اعلام نظر گزینش آموزش و پرورش الزامی است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هدف از تقویت مدارس غیردولتی، توانمندسازی نیروی انسانی در راستای اهداف آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین در آموزش است و در خصوص توزیع مدارس غیردولتی با عنایت به نیازهای جدید و کمبود فضاهای آموزشی در مناطق و نواحی اقدام به صدور مجوز و توسعه مدارس غیردولتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار