معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر:

مردم به پزشکی قانونی اعتماد کامل دارند

تهران (پانا) - معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت مردم به پزشکی قانونی اعتماد کامل دارند و این سرمایه بزرگی برای این سازمان است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم به پزشکی قانونی اعتماد کامل دارند

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی صبح امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: برای مجموعه تخصصی پزشکی قانونی سه ویژگی می توان در نظر گرفت که عبارتند از اعتبار، اعتماد و کار علمی.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار در محافل علمی و اعتماد عمومی به سازمان از همان کار علمی و تخصصی مجموعه ناشی می شود، اظهار داشت: این برای پزشکی قانونی سرمایه بزرگی است که در جامعه از اعتبار بالایی برخوردار است و مسئولین و مردم به نظرات و کارشناسی های آن در موضوعات گوناگون اعتماد کامل دارند و این اعتبار و اعتماد حاصل یک فرایند، تلاش و فعالیت علمی است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه، تصریح کرد: در حوزه علمی آنچه برای سازمان پزشکی قانونی کشور اهمیت دارد، آن است که کار اجرایی مانع فعالیت های علمی و آموزشی آن نشود. هرچند حوزه خدمات و سطح ارجاعات پزشکی قانونی بسیار گسترده است، اما باید برنامه ای منسجم و نه صرفا سازمانی (حتی به صورت فردی) برای تولید علم و فعالیت های آموزشی و فنی این سازمان و همکاران آن تعریف شود.

غریب آبادی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت های حوزه بین الملل سازمان وگسترش تعاملات دو یا چندجانبه با دیگر کشورها، افزود: طی چند سال گذشته به دلیل برخی اتفاقات و تحولات، شاهد کاهش فعالیت های سازمان در حوزه بین الملل بودیم، اما لازم است این تعاملات با هدف تبادل تجربیات با پزشکی قانونی دیگر کشورها و مجامع علمی مجددا برقرار و تقویت شود.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور زمینه های مناسبی جهت برقراری ارتباط موثر و مفید با کشورهای منطقه، سازمان های منطقه ای ذیربط و امضای تفاهمنامه های همکاری مشترک با سایر کشورها دارد.

غریب آبادی همچنین به موضوع تحریم ها و مشکلات سازمان در تأمین برخی تجهیزات اشاره کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور در سال های اخیر تلاش هایی برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز خود داشته است، اما با توجه به تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه کشورمان در تأمین برخی تجهیزات و دستگاه های تخصصی مورد نیاز خود در بخش های فنی با مشکلاتی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور بین الملل قوه قضاییه با توجه به جایگاه و نقش پزشکی قانونی، آماده کمک به این سازمان تخصصی در موضوع تأمین تجهیزات مورد نیاز و نیز برگزاری نشست ها و همایش های بین المللی است.

غریب آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات بین الملل قوه قضاییه، افزود: قوه قضاییه به دنبال برقراری ارتباط و تعاملات هدفمند با مجموعه های قضایی دیگر کشورها است. در همین راستا، وی از تدوین برنامه ای برای تعاملات هدفمند بین المللی قوه قضاییه خبر داد و گفت: این برنامه مراحل پایانی تدوین را طی می کند و به زودی در بخش های مختلف این دستگاه اجرایی شده و ارتباطات بین الملل قوه تقویت می شود.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، برقراری تعاملات بین المللی هدفمند و تبیین دستاوردها را عاملی برای تبادل تجربیات و نیز معرفی چهره صحیح نظام قضایی کشور عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار