میز خدمت خادمیاران رضوی در مساجد منطقه ۱۴ برپا شد؛

هدف از برپایی میز خدمت، ارتقای کیفیت، سرعت خدمت‌رسانی و احترام ویژه به ارباب رجوع است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ هدف از برپایی میز خدمت را، ارتقای کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی، احترام ویژه به ارباب رجوع و پاسخگویی و رفع مشکلات آنها در منطقه دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برپایی میز خدمت، ارتقای کیفیت، سرعت خدمت‌رسانی و احترام ویژه به ارباب رجوع است

میز خدمت خادمیاران رضوی در مساجد منطقه ۱۴ با حضور قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه با هدف ارتباط دو سویه با عامه مردم و همشهریان برای درک بهتر مشکلات و رسیدگی به موقع به خواسته‌های درست در هشت مسجد مختلف، در هشت شب برپا شد.

قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با تأکید بر اینکه با برپایی میز خدمت مسجد، محور تعامل مردم با مسئولان و مجموعه آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد و مشکلات افراد سریعتر رفع می‌شود، بیان کرد: «وجود میز خدمت، فرصت مغتنمی است که با دغدغه مردم در سطوح مختلف به خصوص امر آموزش و پرورش بیشتر آشنا شویم و بی‌ واسطه در جریان امور قرار گیریم. انتقال مستقیم مطالبات و نظرات مردم و فرهنگیان، با تشکیل میز خدمت امکان‌ پذیر است. هر چه بتوانیم فاصله بین مسئولان و مردم را کاهش دهیم، یقیناً اعتماد مردم به مسئولان بیشتر خواهد شد. این برنامه می‌تواند برای حل مشکلات مردم مؤثر باشد و مواردی که در همین جا قابل حل باشد، به صورت حضوری و تلفنی در بدنه میانی دستگاه‌ها پیگیری می‌شود و مواردی که باید در اداره رفع شود، تا حصول نتیجه پیگیری می شود.»

وی با تأکید بر اینکه با برپایی میز خدمت، ما برای حل مشکلات مردم پیش‌ قدم می‌شویم و به سراغ آنان می‌رویم، عنوان کرد: «مطابق سخنان امام راحل، مساجد، محور رفع مشکلات هستند و می توانیم از ظرفیت های عظیم مساجد برای ارائه خدمات بسیاری به مردم استفاده کنیم، چرا که در حوادث مختلف، مساجد نقش محوری دارند و بزرگترین میعادگاه رسیدگی به مشکلات و حل مسائل شهروندان شناخته می شوند‌.»

بیانی اشاره کرد: «هدف از ایجاد میزهای خدمت، ارائه خدمات به‌هنگام و کارآمد به مردم در هر لحظه و هر زمان است. حل مسائل مردم مهمترین مبنای انتخاب دستگاه و یا سازمان برتر در حوزه میزهای خدمت است. میزهای خدمت در واقع یکی از مصادیق واقعی جهاد تبیین است.»

این‌ مقام مسئول یادآور شد: «عمده مشکلات و مطالبات مردم موضوعاتی را شامل می شدند که با مراجعه به اداره رفع نشده بودند، اما با برپایی میز خدمت تا حدودی مشکلات مردم بررسی و برطرف شدند. سعی بر آن است که این برنامه تداوم یابد چرا که مردم وقتی مسئولان را ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند، علاوه بر ایجاد آرامش و اعتماد برای مردم، مسئولان نیز با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شوند. ملاقات عمومی مردم با مسئولان به تسهیل روند خدمت‌رسانی و فرآیند حل مشکلات سرعت می بخشد. البته در طول هفته متناسب با برنامه‌های دیگر و وقت‌های تعیین شده در جلسات و مجامع عمومی به نوعی همواره به این امر پرداخته می‌شود.»

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، محوریت قرار دادن مساجد برای میز خدمت را نوعی تبلیغ معنویت و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با مساجد دانست و خاطرنشان کرد: «این برنامه، ارتباط بین دانش‌آموزان و مدیران مدارس، مسئولان، خدمت گیرنده و خدمت دهنده را تقویت می کند و در مسیر سازندگی قرار می دهد. شفاف سازی و ضرورت خدمت رسانی باکیفیت به مردم، یکی از سیاست ها و اولویت های منطقه است که ارتباط چهره به چهره مردم با مسئولان، اقدامی سازنده و مهم در این زمینه است.»

وی در پایان با بیان اینکه این دیدارها نقش بسزایی در ایجاد امید و اعتماد در میان مردم دارد اظهار کرد: «هدف از دایر کردن میز خدمت، ارتقای کیفیت، سرعت خدمت رسانی، احترام ویژه به ارباب رجوع و پاسخگویی و رفع مشکلات آنها در منطقه است. مسئولان باید به عنوان متولی میز خدمت، پیگیر مشکلات مردم باشند و با راه‌اندازی میز خدمت در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، خدمتی شایسته به شهروندان ارائه دهند.»

گفتنی است که این میزهای خدمت در مساجد منطقه ۱۴ شامل: مسجد حضرت حجت (عج)، مسجد جامع ابوذر، مسجد خداداد، مسجد امام محمد تقی (ع)، مسجد شهید بهشتی، مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع)، مسجد امام خمینی (ره) در شهرک شهید بهشتی برپا شده است.

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار