تغییر زمان نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک

تهران (پانا) - به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک احتمالا زمان نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات این کمیته با تغییر چند روز مواجه خواهد داشت اما در هر صورت تا پایان تیر‌ انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تغییر زمان نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک

به گزارش مهر، پیش از این کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ تیرماه را به عنوان زمان نام نویسی از کاندیداهای هیات رئیسه و هیات اجرایی این کمیته اعلام کرده بود. البته این زمان هنوز قطعی و نهایی نیست و حتی به گفته وی احتمال تغییر و جابه جایی چند روزه هم در آن وجود دارد.

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زمانی که بعد از مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک (۱۵ تا ۳۰ تیرماه) برای ثبت نام از کاندیداهای انتخاب اعلام شد در واقع زمان پیشنهادی بود که هنوز ملاک عمل نیست. در مورد زمان نام نویسی از کاندیدهای باید در هیات اجرایی به جمع بندی برسیم. احتمال دارد هفته آینده در جریان صد و یازدهمین نشست خود این موضوع را مطرح و از آن نتیجه گیری کنیم.

وی تاکید کرد: احتمال دارد زمان نهایی برای نام نویسی کاندیداها نسبت به زمان پیشنهادی جابه جایی چند روزه داشته باشد اما در هر صورت مبنای کار این است که تا پایان تیرماه این مهم را انجام دهیم تا بتوانیم بعد از آن دیگر مراحل لازم برای مجمع انتخاباتی ۶ شهریورماه را پیگیری کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد آئین نامه انتخاباتی این کمیته که در اختیار کمیته بین المللی المپیک (IOC) گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بعد از اصلاحات لازم این آئین نامه را مجدد برای کمیته بین المللی المپیک ارسال کردیم اما هنوز پاسخی واصل نشده است.

وی در واکنش به اینکه «با توجه به در پیش بودن انتخابات و اهمیت مصوبه IOC برای این آئین نامه، لزومی به پیگیری برای دریافت سریعتر مصوبه نیست؟»، گفت: البته تا ۶ شهریورماه برگزاری انتخابات به اندازه کافی زمان داریم اما در صورت لزوم و تاخیر در دریافت مصوبه حتما پیگیری های تکمیلی را در برنامه خواهیم داشت. ما اصلاحات موردنظر را اعمال کردیم سپس مجدد آئین نامه را برای IOC ارسال کردیم. بعید است اینبار ایرادی به آن وارد شود.

سعیدی همچنین در رابطه با دستورالعمل انتخاب کارشناس خبره برای حضور در ترکیب مجمع کمیته ملی المپیک تصریح کرد: این دستورالعمل نهایی شده و تغییر دیگری در آن اعمال نمی شود. هیات اجرایی برای عمل به اساسنامه جدید تدوین این دستورالعمل را در برنامه گذاشت. شرایطی را هم که برای انتخاب کارشناسان لحاظ کردیم همگی با هدف و رویکرد مشخص بود.

وی در واکنش به اینکه «طبق این دستورالعمل افراد سیاسی که پیشینه ورزشی ندارند نمی توانند وارد انتخابات شوند در حالیکه رئیس کمیته خود از این طریق در ترکیب مجمع قرار گرفت»، گفت: شاخص و محوریت مورد تاکید هیات اجرایی در انتخاب کارشناس خبره، آشنایی و اشراف فرد به جنبش المپیک و ساختار المپیک است. موضوع دیگری ملاک نیست، فرد خاصی هم مدنظر نیست.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد شرایط مالی این کمیته خاطرنشان کرد: فعلا تمرکزمان روی کاروان اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی و رسیدگی به شرایط مالی این کاروان است. بودجه لازم برای ارز موردنیاز این کاروان تامین شده و مراحل تبدیل را دنبال می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار