مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی:

عفاف و حجاب یکی از ارکان تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان در مدارس است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی با تاکید بر نقش معلمان بعنوان یکی از الگوهای رفتاری دانش‌آموزی در جامعه اظهار کرد عفاف و حجاب یکی از ارکان تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان در مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
عفاف و حجاب یکی از ارکان تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان در مدارس است

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت یاد و‌ خاطره شهدای انقلاب بخصوص شهید سلیمانی و خیر مقدم گویی به مهمانان حاضر در جلسه با اشاره به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در آموزش و پرورش بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی های دقیق و پیگیری مصوبات جلسات برگزار شده در حوزه عفاف و حجاب طرح صیانت از عفاف و‌ حجاب دانش آموزان و همکاران در مدارس و تمام حوزه های اداری بدرستی انجام پذیرد و تربیت دانش آموزان بدرستی انجام شود.

ابوالقاسم اکبری، در ادامه به نقش موثر معلمان در الگوپذیری دانش آموزان پرداخت و گفت: چند قشر برای جامعه الگو هستند که یکی از آنها اقشار معلمان هستند و این عزیزان با رعایت تمام چارچوب ها می توانند نقش موثری در تربیت دینی و رفتاری دانش آموزان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: حفظ حجاب و‌ پوشش در معلمین نباید تنها در محیط کاری باشد بلکه با توجه به نقش اجتماعی که معلمین دارند باید در خارج از محیط کار نیز با رعایت اصول اعتقادی و عرفی جامعه الگو باشند و تناقضی در رفتار و پوشش خود نداشته باشند.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این مطلب که عفاف و حجاب عامل تحکیم خانواده و باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: انقلاب اسلامی کشور ما بر بنیان های دینی و قرآنی و براساس دین مبین اسلام شکل گرفته و در اصل از جمله فلسفه وقوع انقلاب اسلامی موضوع تحول فرهنگی است که در راس آن عفاف و حجاب و امر به معروف است.

محمد عقیقی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در رابطه با عفاف و حجاب بیانات ارزشمندی دارند و شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم در وصیت نامه خود به این موضوع تاکید دارند و رعایت و ترویج عفاف و حجاب، یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود و از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه مباحثی از قبیل فلسفه حجاب، راه ‌های گسترش فرهنگ حجاب و شاخص های عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان اعضاء پیشنهادات و نکته نظرات خود را در خصوص انجام همکاری در ترویج عفاف و حجاب ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار