آیت الله رئیسی در نشستی با نخبگان استان اصفهان:

مرام دولت مردمی عبور از کنار مشکلات نیست و برای حل مشکل کم آبی طرحی جامع ارائه خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس جمهور با اشاره به مزایای حسابداری الکترونیک در رسیدگی به مالیات افراد گفت دولت به اصناف اعتماد دارئ و اجازه نمی دهد به صاحبان کسب و کارها اجحاف مالیاتی شود، اما در عین حال اجازه فرار مالیاتی را بالاخص به صاحبان درآمدهای کلان هم نمی دهدو از ایجاد شفافیت حمایت می کند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مرام دولت مردمی عبور از کنار مشکلات نیست و برای حل مشکل کم آبی طرحی جامع ارائه خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه های بیست و پنجمین سفر دولت مردمی به مقصد اصفهان، در نشستی با جمعی از نخبگان استان گفت: با وجود جانفشانی ها و پیشرفت های بسیار راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است و باید گام های آتی را بلندتر برداریم.
رئیس جمهور افزود: بنده به عنوان یک طلبه و شما به عنوان آحاد جامعه باید در برداشتن گام دوم احساس مسئولیت کنیم و همت کنیم. امروز میراث انقلاب اسلامی در اختیار ماست و باید برای اعتلای آن همه تلاش خود را به کار بگیریم.
دکتر رئیسی اظهار داشت: مردم اصفهان همواره ثابت کرده اند که آماده حضور و ایثارگری در میدان های پرخطر برای صیانت از انقلاب اسلامی هستند و این وظیفه دولت را در این رابطه بسیار سخت می کند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هیچگاه راه همواره و آسانی نبوده است، تصریح کرد: دستاوردهای بزرگ با تلاش فراوان و مجاهدانه به دست می آیند، همانگونه که الگوهای ما از جمله شهید سلیمانی با جهاد در یک مسیر ناهموار و سخت توانستند دستاوردهای بزرگی برای منطقه و جهان اسلام حاصل کنند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما پرورش یافتگان مکتب «ما می توانیم» هستیم و لذا از سختی های مسیر هراسی نداریم، خاطرنشان کرد: دولت مردمی خود را موظف می داند با تکیه بر همین باور، با یاری خدا و کمک مردم بر مشکلات فائق آید.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش به طرح مشکل کم آبی از سوی سخنرانان این جلسه اشاره کرد و گفت: با علم بر همین مساله اولین برنامه و حضور میدانی سفر خود به اصفهان را به بازدید از زاینده رود و تالاب گاوخونی اختصاص دادم.
دکتر رئیسی با بیان اینکه عدم بهره برداری صحیح و کاهش نزولات آسمانی از جمله مهمترین دلایل کم آبی در کشور است، افزود: آنچه مردم در زمینه مقابله با مشکل کم آبی می خواهند همان چیزی است که بر اساس کار یعنی عمل به عدالت هم تطبیق دارد. اجرای عدالت در این زمینه یعنی عمل بر اساس طرحی جامع که همه جوانب و ملاحظات موضوع را در نظر گرفته و راهکارهای کارشناسانه برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کرده باشد.
رئیس جمهور اجرای عدالت در زمینه مدیریت منابع و توزیع آب را دارای الزاماتی دانست که همگان باید به آن ملتزم باشند و اظهار داشت: به عنوان مثال همه باید به اصلاح الگوی کشت بر اساس آنچه در طرح جامع مدیریت آب توصیه شده است، پایبند باشند و همچنین کسی به خود اجازه ندهد در مسیر رودخانه ها از آب سواستفاده کند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه هر طرح و راهکاری برای رفع مشکل آب استان اصفهان و کشور که بتواند دغدغه مردم را برطرف کند، حتما مورد توجه دولت قرار خواهد گرفت و از کنار هیچ پیشنهادی بدون توجه عبور نخواهیم کرد، ادامه داد: مرام دولت مردمی عبور از کنار مشکلات نیست. برخی به بنده پیشنهاد دادند که زمانی به اصفهان سفر کنم که در زاینده رود آب جاری باشد، اما بنده تاکید کردم که اتفاقا در زمانی به استان سفر می کنم که مردم با مشکلات شان درگیر هستند تا از نزدیک ببینم و بدانم که بر مردم چه می گذرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یقین دارم اگر شفاف عمل کنیم مردم بهترین همراهان و حامیان اقدامات دولت خواهند بود، تصریح کرد: حتما از نظرات و ایده های همه اساتید، کارشناسان و دانشگاهیان برای غلبه بر مشکل کم آبی بهره خواهیم گرفت.
دکتر رئیسی در ادامه اصفهان را استان فرهنگی توصیف کرد که نامش همواره قرین علم، فرهنگ و هنر بوده است و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های بزرگ استان اصفهان در زمینه گردشگری است، اما توسعه گردشگری باید با حفظ هویت فرهنگی صورت گیرد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد خود تاکید کردند که نباید اجازه دهیم از نظام و انقلاب ما هویت زدایی شود.
رئیس جمهور ادامه داد: هویت و شناسنامه اصفهان، دینداری، ولایتمداری، عشق به اهل بیت و شهادت و ایثار است و نباید اجازه دهیم این شناسنامه مخدوش شود. در این مسیر باید از فعالان مردمی عرصه فرهنگ و به خصوص کسانی که در زمینه جوانان فعالیت می کنند، به طور جدی حمایت شود.
آیت الله رئیسی گفت: دولت همانگونه که متصدی خوبی در عرصه اقتصاد نیست و باید این میدان را به بخش خصوصی واگذار کند، در عرصه فرهنگ نیز باید تصدی گری را به فعالان دغدغه مند بخش خصوصی واگذار کند و خود در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: در این دولت تا کنون ۵ میلیون نفر از افرادی که توان پرداخت حق بیمه نداشتند به طور رایگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و درمان ناباروری نیز از این پس تحت پوشش بیمه قرار دارد.
دکتر رئیسی به موضوع ضرورت ساماندهی فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: منظور از مدیریت فضای مجازی به هیچ وجه ایجاد محدودیت برای کسب و کارها در این فضا نیست. مساله این است که اگر از فضای مجازی مشابه فضای واقعی مراقبت نشود، به مردم آسیب وارد می شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: طبیعتا وقتی قاچاق مواد مخدر و اسلحه، تعرض به ساحت خصوصی افراد جامعه، کلاهبرداری و انواع تخلفات و مفاسد دیگر در فضای واقعی جرم است و با آنها مقابله می شود، باید در فضای مجازی هم با آنها مقابله کرد. فضای مجازی یکی از دستاوردهایی است که خیلی سریع در همه جهان فراگیر شد و دغدغه ساماندهی آن در همه دنیا وجود دارد.
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه مضار و مفاسد فضای مجازی باید مدیریت شود اگر نه همه مظاهر عالی اخلاقی و انسانی آسیب می بینند، خاطرنشان کرد: دولت نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارد و اگر مطلبی بیان نمی شود به معنای عدم اقدام در این زمینه نیست. تقریبا تمام جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به همین موضوع اختصاص داشت.
رئیس جمهور در ادامه به لزوم استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: همواره بر موضوع لزوم میدان دادن به جوانان انقلابی و تحول گرا تاکید کرده ام و اساسا تغییر وضعیتی که مردم از آن گلایه مند بودند در وهله اول نیازمند نیروهایی است که خود تحول گرا باشند. اگر نیرویی در درون خودش تحول گرا نباشد نمی تواند مجموعه تحت مدیریت خود را متحول کند.
دکتر رئیسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم طرف مشورت قرار دادن بخش خصوصی در تصمیم گیری ها تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی نباید در برابر تصمیم گیری های خلق الساعه قرار گیرد. اقتصاد باید قابل پیش بینی باشد. کشاورزی نیز باید قابل پیش بینی باشد و به خصوص کشاورزان مطمئن باشند که خرید محصول و حاصل زحمات آنان تضمین شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اکثر روستاهای کشور به برکت انقلاب اسلامی از امکانات اولیه برخوردار هستند، اظهار داشت: دلیل مهاجرت روستائیان به صرفه نبودن فعالیت اقتصادی در روستا و رونق نداشتن اقتصاد روستاست. فعال کردن اقتصاد روستا از برنامه های جدی دولت مردمی است.
آیت الله رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع اجرای قانون جدید مالیاتی اشاره و تصریح کرد: از همین تریبون قاطعانه به همه مسئولان مالیاتی اعلام می کنم که حتما به اصناف اعتماد کنید و آنچه آنها اعلام می کنند را بپذیرید مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ اساس کار باید بر اعتماد به کاسب و فعال اقتصادی باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه حسابداری الکترونیک برای رسیدگی به مالیات افراد اقدام صحیحی است که باعث ایجاد شفافیت و بسته شدن راه های فرار مالیاتی می شود، تاکید کرد: در عین حال به اصناف اعتماد داریم و اجازه نمی دهیم به صاحبان کسب و کارها اجحاف مالیاتی شود، اما در عین حال اجازه فرار مالیاتی را بالاخص به صاحبان درآمدهای کلان هم نمی دهیم و از ایجاد شفافیت حمایت می کنیم.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: هر جا مردم احساس و اعتماد کنند که دولت در مسیر تامین منافع آنان گام بر می دارد، بیشترین همراهی را با دولت خواهند داشت. در این زمینه نیز قطعا اگر شفاف و صادقانه اقدام شود، خود اتاق های اصناف فرار مالیاتی احتمالی را گزارش خواهند داد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات یکی از سخنرانان درباره تشکیل سازمان اجتماعی گفت: پرچمدار موضوع مدیریت آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری هستند که بصیرت آفرینی، پیگیری ها و جلسات ایشان با حضور مسئولان باعث شد که سازمان آسیب های اجتماعی در زیر مجموعه وزارت کشور تاسیس شود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی همه ما را رنج می دهد، افزود: همین امروز گزارشی از وضعیت مناطق حاشیه ای اصفهان به دست من رسید که بسیار بنده را متاثر کرد. آسیب های اجتماعی و به خصوص فقر فساد و تبعی که بستر بروز آسیب های اجتماعی هستند به هیچ وجه زیبنده نظام و کشور ما نیستند و باید نسبت به رفع آنها همت کرد.
رئیس جمهور از همه دستگاه های اجرایی در سراسر کشور و از جمله در اصفهان خواست تا ارتباط با نخبگان عرصه های مختلف را به شکل منظم و مستمر حفظ کنند و اظهار داشت: مسئولان اجرایی حتما با حلقه های نخبگانی جلسات مستمر داشته باشند چرا که برکات زیادی از این جلسات حاصل خواهد شد. شما نخبگان نیز از هر امکانی برای بیان نظرات و ایده های خود استفاده کنید و یقین بدانید دولت هم آمادگی دارد و هم وظیفه خود می داند که به نظرات نخبگان توجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار