اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای حل مشکل گرد و غبار و خشکسالی

تهران (پانا) - دفتر توسعه ملل متحد برای کمک به ایران در حل مشکل گرد و غبار و خشکسالی اعلام آمادگی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای حل مشکل گرد و غبار و خشکسالی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، نماینده دفتر توسعه ملل متحد در آیین بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن بیان این مطلب گفت: خشکسالی و بیابانزایی هیچ مرزی نمی‌شناسد و این مشکل هر سال در جهان حادتر می‌شود.

کلودیا ویداس افزود: خشکسالی و بیابانزایی تاثیرات زیادی بر جوامع و اقتصاد و به ویژه بر روی همکاری‌های مردم محلی در مناطق مختلف، مهاجرت و قحطی آب و مواد غذایی دارد.

وی اظهار داشت: در این شرایط، مدیریت ضعیف منابع آبی نیز بر روی زندگی ۳.۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان تاثیر می‌گذارد.

ویداس اضافه کرد: ایران نیز به دلیل نزدیکی به خط استوا از خشکسالی، بیابانزایی و گرد و غبار بسیار تاثیرپذیر است و از این رو نهادهای مختلف از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این کشور، سال‌هاست که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کند و با ما همکاری خوبی داشته است.

وی از اقدامات ایران در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی کرد و گفت: در شرایط سختی که ایران به لحاظ تحریم‌ها و حتی شیوع کرونا دارد‏، با این حال اقدامات زیادی برای مقابله با بیابان‌زایی و کاهش آثار بلایای طبیعی و مدیریت منابع طبیعی داشته است.

نماینده دفتر توسعه ملل متحد، نقش آموزش در کاهش تاثیرات اقلیمی و عوامل انسانی بر محیط زیست و منابع طبیعی را کلیدی خواند و تصریح کرد: آموزش به کودکان و جوانان می‌تواند بسیار آگاه‌بخش در مسایل زیست محیطی باشد .

وی در عین حال بر سرمایه‌گذاری و هماهنگی برای مقابله با خشکسالی و بیابانزایی تاکید کرد و گفت: مدیریت دولتی به برنامه‌ها در حوزه محیط زیست نباید نگاه هزینه‌ای داشته باشد بلکه باید به آن به عنوان‌ سرمایه‌گذاری نگاه کرد.

ویداس ادامه داد: بخش کشاورزی باید به این موضوع توجه کند که چطور می‌تواند مصرف آب را در این حوزه بهینه و در عین حال اقتصاد و معیشت مردم را بهتر کند.

وی نقش دیپلماسی برای مقابله با گرد و غبار را مهم خواند و تصریح کرد: ایران در منطقه‌ای واقع شده که همسایگانش مسایل مختلفی دارند و ظرفیت آموزشی که در این کشور وجود دارد می‌تواند به آگاهی‌بخشی در حوزه محیط زیست کمک کند.

نماینده دفتر توسعه ملل متحد در عین حال اظهار داشت: این دفتر آمادگی کمک به ایران برای مقابله با گرد وغبار و خشکسالی را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار