مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات بزودی بازگشایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه از بازگشایی مرز خسروی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت برای هر هفته اعزام ۱۰ کاروان ۴۰ نفره در دست اقدام قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات بزودی بازگشایی می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید کریمی خو عصر پنجشنبه در دیدار کارگزاران زیارتی استان با استاندار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، هزینه سفر به عتبات عالیات با محاسبه حمل و نقل و هتل درجه یک را بین چهار تا پنج میلیون تومان برای هر نفر اعلام کرد و افزود: برای کاهش این قیمت با طرفین عراقی در حال مذاکره و رایزنی هستیم هرچند آن ها مبلغ بیشتری را مطالبه کرده اند.

وی از وجود ۲۱ دفتر زیارتی در استان خبر داد و گفت: ۱۷ دفتر در شهر کرمانشاه و چهار دفتر نیز در شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی، جوانرود و اسلام آبادغرب قرار دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین از اعزام ۲ کاروان ۱۳۵ و ۱۱۵ نفره استان به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره) تهران خبر داد و گفت: کاروان دیگر زائران استان کرمانشاه نیز با ۸۵ نفر جمعیت هفته آینده عازم این سفر معنوی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مراسم حج امسال ۳۳۵ زائر استان کرمانشاه در غالب ۲ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع به خانه خدا اعزام و در مناسک حج ابراهیمی شرکت می کنند.

کریمی خود تصریح کرد: زائران بیت الله الحرام استان کرمانشاه که امسال به خانه خدا مشرف می شوند در واقع قرار بود سال ۱۳۹۹ اعزام شوند اما به دلیل شیوع کرونا و شرایط خاصی که پیش آمد سفرشان به امسال موکول شد.

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه یادآوری کرد: برای سال ۹۹ قرار بود از استان کرمانشاه یک هزار زائر اعزام شوند که با فراهم شدن شرایط و البته کاهش سهمیه حجاج همه کشورها، امسال ۳۳۵ زائر موفق شدند به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه سفر زائران در سال ۹۹ چیزی حدود ۳۸ میلیون تومان بود، خاطرنشان کرد: این مبلغ امسال با اعلام دولت سعودی ۳۱ میلیون تومان برای برخی خدمات افزایش پیدا کرد که در نهایت مقرر شد زائران هر کدام مبلغ هفت میلیون تومان دیگر پرداخت و مابقی از سوی سازمان حج و زیارت پرداخت شود.

کریمی خو یاداوری کرد: دولت سعودی هزینه مناسک حج سال آینده را ۴۵۰۰ دلار که معادل ۱۳۵ میلیون تومان فعلی می شود تعیین کرده است که البته رایزنی های لازم برای کاهش این مبلغ قطعا انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار