امیرحسین اشرفی *

رسانه‌هایی که دلال کی‌روش شدند

این روزها و پس از نخستین بازی تدارکاتی ایران برای حضور در جام جهانی فوتبال، شاهد تبلیغات خاص چند رسانه برای مربی اسبق ایران؛« بخوانید کارلوس کی‌روش هستیم»او که پس از بدترین نتایج از کلمبیا و مصر اخراج شد حالا بار دیگر با کمک کی‌روشی پورها به دنبال تصاحب نیمکتی است که با سختی های بسیار به جام جهانی فوتبال راه یافته است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌هایی که دلال کی‌روش شدند

این روزها شاهد نظرسنجی برخی رسانه‌ها برای بازگرداندن مربی هستیم که در دوران حضورش در مسند مربیگری تیم ملی فوتبال با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. به این حاشیه‌ها از درگیری با یکی از محبوب‌ترین مربیان خارجی در ایران (برانکو ایوانکوویچ) تا شایعه دلالی و .... مسائل دیگر می‌توان اشاره کرد. ایران که در دوران حضور این مربی شاهد افتخارآفرینی خاصی نبود اما حالا شاهد تبلیغات رسانه‌های خاص برای بازگرداندن این مربی به ایران است.

کی‌روش پس از حضور در ایران مربیگری تیم ملی کلمبیا را بر عهده گرفت و با تمام ستارگانی که در این تیم داشت نتوانست نتایج خوبی بگیرد و از این تیم کنار گذاشته شد پس‌ازآن مربی فرعون‌ها شد و با این تیم تا یک‌قدمی قهرمانی آفریقا و حضور در جام جهانی پیش رفت اما بار دیگر در آخرین لحظات نتوانست به هدفش برسد.

در دوره حضور این مربی در تیم ملی مصر با انتقادهای بسیاری از سوی فوتبال دوستان این کشور مواجه شد آن‌ها از نوع فوتبال این مربی و ساختار دفاعی‌اش انتقاد می‌کردند در جایی که این تیم به برد احتیاج داشت اما با بهترین بازیکن مسلمان جهان (محمد صلاح) نیز نتوانست راه به‌جایی ببرد و با یک فوتبال تدافعی از حضور در جام جهانی جا ماند.

حال پس از اردوی ناموفق تیم ملی فوتبال ایران در قطر و باخت ایران به تیم ملی الجزایر از گوشه و کنار توسط افراد خاصی بار دیگر صحبت آمدن این مربی به کشور کلید خورده است آن‌ها برای این مربی نظرسنجی گذاشته‌اند و این‌گونه به جامعه هدف فوتبال نشان می‌دهند که با اسکوچیچ ایران راهی در جام جهانی نخواهد برد و باید شاهد آبروریزی تاریخی در این رویداد مهم ورزشی باشیم.

صرفه نظر از نوع فوتبال تیم ملی و عملکرد اسکوچیچ که با انتقادهای بسیاری از سوی فوتبالی‌ها مواجه است این سؤال را باید از آن‌ها پرسید آیا شما که امروز داعیه مهربان‌تر از مادر برای فوتبال کشور و تیم ملی فوتبال ایران را دارید این قول را می‌دهید ما این بار در جام جهانی فوتبال با کی‌روش به دور بعدی بازی‌ها صعود کنیم.

آیا نگران هزینه حقوق و مزایای اسکوچیچ و بعد کی‌روش نیستید، تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال که یک پرونده نگران‌کننده(ویلموتس گیت) در فیفا و cas دارد این بار باید نگران‌تر از همیشه برای هزینه کرد این مربی باشد.

سؤال دوم این است فدراسیونی که حتی نمی‌تواند یک بازی مهم در مهم‌ترین کمپ تیم ملی قبل از جام جهانی برای تیم‌ملی فوتبال به وجود بیاورد چگونه می‌خواهد با کی‌روش همکاری کند. آن‌هم کی‌روشی که عملکردش نشان داده است که برای رسیدن به هدف حاضر است با تمام ایران دعوا کند، نمونه این نکته دعواهایی است که با برانکو ، مانوئل ژوزه ، زهره هراتیان و .... در زمان حضورش در ایران داشت.

آیا بهتر نیست به‌جای اسم بردن از کی‌روش و امثال او زمینه‌ای برای استفاده بهتر از اردوهای تیم ملی فوتبال و بازی تدارکاتی با تیم‌های مهم جهان برای حضور خوب در جام جهانی به وجود آورد.

آیا این نکته حقیقت دارد فدراسیونی که عاجز از برگزاری یک اردو برای تیم ملی فوتبال است این روزها به کمک دوستان دلال رسانه‌ای به دنبال کی‌روش و امثال او هستند که اتفاقات اردوی قطر و مشکلات دیگر تیم‌ملی را به فراموشی برای علاقه‌مندان فوتبال دربیاورد و با کلید رمز کی‌روش چوب لای چرخ حرکت مربی آرام و حرف‌گوش‌کنی چون اسکوچیچ به وجود بیاورند. پاسخ این سؤال را باید در روزهای دیگر و در حرکت‌های باند کی‌روشی‌پورها و فدراسیون‌نشین‌ها داد.

دبیر سرویس ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار