رییس سازمان سینمایی کشور:

شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر دارای سینما می‌شوند

تبریز (پانا) - رییس سازمان سینمایی کشور از تلاش برای بهره‌مند شدن شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از سینما خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر دارای سینما می‌شوند

به گزارش روابط عمومی استانداری استان اذربایجان شرقی، محمد خزاعی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی سراسر کشور هستیم، اظهار کرد: تمرکززدایی و تقویت زیرساخت های موجود در شهرستان ها و کشف استعدادهای جدید و حمایت از هنرمندان و فیلمسازان شهرستانی اولویت اصلی سازمان سینمایی است.

وی یادآور شد: دفاتر سینمای جوان در استان ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده اند که مشارکت استان به همراه حمایت سازمان سینمایی می تواند راهگشای این امر باشد.

خزاعی اضافه کرد: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها صورت می گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کارکرد فرهنگی و اجتماعی سینما گفت: تصویری که می سازیم و روایتی که در سینما صورت می‌گیرد، شاکله ذهنی مردم را می سازد، بنابراین باید از این هنر حمایت شود و در توسعه زیرساخت ها توجه جدی صورت گیرد.

رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینما می تواند فرهنگ ساز بوده و مشکل ملت ها و دولت ها را حل کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از برترین تکنولوژی های سینمایی برخوردار هستند اما چون تخصص و نیروی انسانی متخصص ندارند، تاثیر فرهنگی و هنری در عرصه های بین المللی ندارند.

استاندار آذربایجان شرقی هم تولید آثار سینمایی فاخر در تبریز و استان را نشان از ظرفیت بالای سینماگران منطقه دانست و گفت: از هر برنامه و اقدام هنری که به توسعه فرهنگی استان کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

رضوی خرم، تولید آثاری در راستای معرفی چهره شهدایی همچون یاغچیان، شفیع زاده، تجلایی، مهدی و حمید باکری و حسن افشرد را ارزشمند دانست و افزود: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های سینمایی در سراسر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و احداث، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار خرج کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در جریان سفر به آذربایجان شرقی از روند اجرای طرح‌های عمرانی سینماهای تبریز نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار