رئیس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌ غربی:

مربیان خبره پیشتازان، دانش‌آموزان را برای حضور مؤثر در اردوی ملی آماده سازند

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌ غربی گفت مربیان خبره پیشتازان، علاوه بر انتقال مفاهیم و مطالب آموزشی به مربیان ارشد و کاردان، دانش‌آموزان را برای حضور در اردوی ملی تشکیلات پیشتازان آماده سازند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مربیان خبره پیشتازان، دانش‌آموزان را برای حضور مؤثر در اردوی ملی آماده سازند

حسین عباس زاده در دوره آموزشی مربیان خبره شمال استان آذربایجان غربی که با حضور مربیان خبره شمال و مرکز استان در شهرستان خوی برگزار شد به عملکرد مربیان خبره اشاره کرد و گفت: سازمان دانش آموزی یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای مربیان و دانش آموزان تشکیلات پیشتازان دارد، مربیان کاردان، ارشد، خبره و عالی به ترتیب وظیفه های مشخصی را بر عهده دارند، مربیان خبره ضمن احاطه همه جانبه به موضوعات و مهارت های تشکیلاتی باید دانش مربیان و دانش آموزان را نیز با مفاهیم و مطالب مربوطه آشنا سازند.

وی افزود: اردوی ملی پیشتازان سازمان دانش آموزی به احتمال زیاد تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، وظیفه مربیان خبره در استان در این موضوع پر رنگ تر از سایر مربیان است،استان آذربایجان غربی طی سال های گذشته از استان های برتر در اردوهای ملی بوده و حفظ این جایگاه و حضور مؤثر و با قدرت در اردوی ملی مورد انتظار است.

عباس زاده در این رابطه ادامه داد: تربیت جوانان مهارت محور و مسئولیت پذیر در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و ... مورد هدف تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی بوده و مربیان خبره در مرکز این مجموعه مهم قرار دارند و نقش بی بدیل آن ها تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان بی بدیل است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان، اصلی‌ترین رسالت سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی و اصول زندگی دانست و توجه به مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان و پرورش آنها به عنوان دانش آموزانی مشارکت جو، منتقد و جامعه پذیر را از اهداف این سازمان نام برد.

وی آموزش مهارت زندگی و اجتماعی را هدف دیگری برای رسیدن به تربیت اجتماعی خواند و ادامه داد: این سازمان توجه به مبانی دینی و اعتقادی را دنبال می کند و همچنین دانش آموزان را با مشارکت در عرصه های مختلف وارد جریانات فرهنگی و اجتماعی و... خواهد کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی سازمان را بستری مناسب برای ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری دانست و از زحمات مربیان و دانش آموزان عضو تشکلات پیشتاز، خبرنگاران پانا، اعضای مجلس دانش آموزی و همه زحمت کشان این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

عباس زاده عنوان کرد: تلاشمان این است که فعالیت های فردی را به سمت فعالیت های گروهی سوق دهیم تا دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی فعال باشند.

غلامرضا نظر علیلو، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی نیز در این جلسه در خصوص فعالیت‌های سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی یکی از مجموعه های پر نشاط و با برنامه نظام تعلیم و تربیت است، فعالیت های این نهاد تربیتی در تحقق بخش های مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام های بزرگ و مؤثری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار