در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با نمایندگان منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه صورت گرفت؛

مرور دستاوردهای همکاری‌های مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و یونیسف

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست با نمایندگان منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و نمایندگان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، بر گسترش رویکرد فراگیرسازی در آموزش دانش‌آموزان استثنایی با همکاری یونیسف تاکید کرد و گفت مناسب‌سازی زیرساخت‌های مدارس عادی و تجهیزات موردنیاز برای دانش‌آموزان استثنایی و توانمندسازی معلمان می‌تواند محور همکاری مشترک این دو سازمان باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مرور دستاوردهای همکاری‌های مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و یونیسف

حمید طریفی حسینی با بیان اینکه هدف از تشکیل این‌ نشست مروری بر دستاوردهای همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با یونیسف و و تعیین چهارچوب همکاری‌های مشترک در افق پیش رو است، از اقدامات سازمان یونیسف برای آموزش و توانمندسازی کودکان کشور ما و کودکان دیگر در سطح جهان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی یونیسف طی سال‌های گذشته تلاش‌های ارزنده‌ای برای رفاه، امنیت و سلامت کودکان و به خصوص آموزش برای کودکان در سطح جهان و ایران انجام داده است، گفت: همکاری سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی و یونسیف سابقه طولانی مدت دارد و با توجه به سازوکاری که از قبل در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش وجود داشته است، این همکاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

طریفی حسینی با بیان اینکه حمایت از آموزش دانش‌آموزان‌ استثنایی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های یونسیف طی سال های اخیر در ایران بوده است‌، گفت: در زیست بوم کرونا با کمک سازمان یونیسف در هر استان یک پایگاه‌ آموزش مجازی به همراه تجهیزات راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های جهانی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی رویکرد فراگیرسازی است، گفت: مناسب سازی مدارس عادی و تامین تجهیزات مورد نیاز برای دانش‌آموزان استثنایی و آموزش معلمان در جهت دسترس پذیری و توسعه عدالت آموزشی می‌تواند محور همکاری مشترک دو سازمان باشد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌دهد تا شرایط حضور آن‌ها در مدرسه فراهم شود، گفت: سازمان یونسیف در زمینه تامین خدمات حمایتی مانند سمعک، ویلچر و داروهای خاص می‌تواند با سازمان آموزش و پرورش استثنایی همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم چینن این‌ سازمان خدمات توان‌بخشی درون مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای به دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌دهد‌ و سازمان یونیسف می‌تواند در زمینه تامین منابع و زیر ساخت‌های مورد نیاز نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یک برنامه تحولی و راهبردی چهار ساله تدوین شده است، گفت: یکی از راهبردهای این برنامه تعاملات و ارتباطات بین‌بخشی و فرا بخشی است و برهمین اساس سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند در زمینه‌های بین المللی نیز همکاری داشته باشد و تجارب سیاستی این سازمان نیز می‌تواند به عنوان الگوی سیاست ‌گذاری و برنامه‌ریزی مورد استفاده کشورهای منطقه قرار گیرد.

وی افزود: به اشتراک گذاشتن تجارب آموزشی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با محوریت کشورهای همسایه و منطقه از جمله محوری‌های همکاری مشترک در بخش بین‌الملل است.

معاون وزیر با اشاره به برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: در سال گذشته در این برنامه ۶۲ هزار نفر از کودکان اتباع مورد ارزیابی قرار گرفتند و انتظار می‌رود که یونیسف در تامین منابع مالی این طرح نیز مشارکت کند.

طریفی حسینی با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی بر علیه کشور ایران و تاثیر آن‌ها بر تامین نیازهای اساسی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی و جامعه کودکان معلول کشور بر لزوم نقش آفرینی یونسیف برای رفع مشکلات و موانع تامین تجهیزات توان‌بخشی و داروهای خاص مورد نیاز کودکان و دانش‌آموزان استثنایی تاکید کرد.

وی در پایان گفت: نقشه راه همکاری مشترک ۵ ساله سازمان‌ آموزش و پرورش استثنایی و یونیسف که تعیین کننده افق همکاری‌های مشترک پیش رو است با همکاری و مشارکت سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور در حال تدوین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار