بررسی آثار ماریو وارگاس یوسا در رادیو نمایش

تهران (پانا) - این هفته در برنامه «هزار توی داستان» آثار ماریو وارگاس یوسا مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آثار ماریو وارگاس یوسا در رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، در این برنامه زندگی و آثار داستان‌نویس، مقاله‌نویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار پرویی ماریو وارگاس یوسا یکی از معتبرترین نویسندگان معاصر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسا جایزه‌های فراوانی کسب کرده ‌است. از جمله جایزهٔ پلانترا و نیز جایزه «همینگوی». همچنین در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. آکادمی نوبل از یوسا به عنوان خالق آثاری نام برده که در آنها او به «ترسیم پیکره‌های قدرت» پرداخته و نگاه نافذی به «مقاومت، طغیان و شکست فردی» دارد.

یوسا در سال ۱۹۹۴ به عنوان عضو آکادمی اسپانیا برگزیده شد و در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا تدریس کرده‌است.

این نویسنده ادبی توانست در سال ۱۹۹۵ جایزه سروانتس، مهم‌ترین جایزه ادبی نویسندگان اسپانیایی زبان، را هم از آن خود کند و همچنین در سال ۱۹۹۶ برنده جایزه صلح آلمان شد.
پنجشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «جدال» نوشته یوسا را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی به عهده ژاله محمدعلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار