مسئول فناوری، آمار و اطلاعات آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد:

خروج نیروها از رشته شغلی و پست استخدامی ممنوع است

ملارد(پانا)- مسئول فناوری، آمار و اطلاعات آموزش و پرورش ملارد در مورد مفاد دستورالعمل وزارتی توسعه و مدیریت گفت خروج نیروها از رشته شغلی و پست استخدامی مگر در موارد خاص ممنوع است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خروج نیروها از رشته شغلی و پست استخدامی ممنوع است

مسئول فناوری، آمار و اطلاعات ملارد ضمن خبر دادن از تشکیل کمیته توسعه و مدیریت ساماندهی نیروی انسانی بصورت هفتگی بیان کرد: «ساماندهی دانش‌آموزان، نیروهای اداری، معلمین و کادر مدرسه طبق دستورالعمل وزارتی انجام خواهد شد».

وی ادامه داد: «این دستورالعمل هر ساله در اردیبهشت و خرداد به مناطق ارسال شده و نحوه ساماندهی سال تحصیلی آینده بر اساس آن اعمال می‌شود و کارشناسی‌های ذیربط ملزم به انجام دقیق آن هستند».

نورالدین موسی‌وند افزود: «توسعه مدیریت شامل ساماندهی مدارس، درخواست کد واحد سازمانی جدید، ساماندهی نیروهای اداری و مدارس و تمامی کلاس، پایه و امور آموزشی مدرسه است که امسال با عنایت به تأکیدات وزارت متبوع با رویکرد افزایش فضاهای هنرستان و کاردانش با هدف اشتغال‌آفرینی انجام می‌شود».

وی تأکید کرد: «مصوبات این دستورالعمل و جلسات، به مثابه قانون است و ملزم به اجرا آن هستیم، بعد از اجرای مصوبات، برنامه‌ریزی ‌هایی در منطقه انجام شده و به تبع تعداد نیرو و امکانات، خلاصه‌ای از مصوبات و دستورالعمل ساماندهی جهت آگاهی مدیران به مدارس ارسال می‌شود».

موسی‌وند خاطرنشان کرد: «لازم است مدیران مدارس از برنامه اداره آموزش و پرورش مطلع باشند و به عنوان چراغ راه در سال آینده از آن استفاده کنند تا در ساماندهی دچار خطا نشوند. مسئولین دوره‌های تحصیلی و مدیران مدارس موظف هستند که جانمایی نیرو را بر اساس رشته شغلی و پست استخدامی امور اداری انجام دهند».

مسئول فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ملارد گفت: «لازم است معاونین هر مقطع در حوزه تخصصی خود جلسات را برگزار کرده و موارد مربوط به حوزه خود را به تأیید کارگروه برسانند».

وی در مورد اقدام خلاقانه این اداره پیرامون مشکلات ساماندهی بیان کرد: «با توجه به تراکم بالا کلاس‌ها، کمبود نیروها و تعداد زیاد بازنشستگان، خروج نیروهایی که از سه سال گذشته، مغایر با این دستورالعمل، فعالیت داشته‌اند، باید طبق رشته شغلی به حوزه خود که نیاز به نیرو دارد، مراجعه کنند، در ضمن فرمی برای خروج نیروها از حوزه خود طراحی شده که در آن ابتدا، همکار درخواست داده، معاون مربوطه در صورت عدم نیاز خروج او را تأیید می‌کند».

موسی‌وند گفت: «با توجه به تعداد نیروها و کلاس‌ها، قرارداد با اداره‌کل و طبق مجوز وزارتی منعقد شده است، تامین نیرو جهت اداره کلاس‌های مدرسه به صورت موظف است و کسری نیرو طبق دستورالعمل با شش ساعت تدریس موظف معاونین، سرپرست بخش‌ها و کادر اداری مدارس جبران شده و در نهایت اگر کلاسی خالی بماند و قابل جانمایی نباشد بصورت حق‌التدریس به دبیران رسمی و پیمانی و سایرین داده می‌شود».

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار