نشست صمیمانه رسانه‌های جبهه انقلاب با رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

همدان(پانا)-این نشست با حضور مدیران مسئول، سرپرستان و خبرنگاران رسانه های گوناگون، سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پررش استان و معاونین اداره کل در سالن شهید موحدی اداره کل آموزش و پرورش همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست صمیمانه رسانه‌های جبهه انقلاب با رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

در ابتدای نشست به دلیل قرابت با ایام ولادت امام رضا(ع) صلوات خاصه امام رضا توسط حاضرین در جلسه قرائت شد. سپس مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) به حضار در جلسه خوشامد گفت.

محوریت جلسه، گفتگو پیرامون رابطه آموزش و پرورش و رسانه‌ها و نقش و جایگاه رسانه‌ها در آموزش و پرورش بود.

پوروهابی نماینده روزنامه سپهرغرب و بانوان حاضر در جمع به بیان نکاتی پرداخت: «ما می‌بایست یک استراتژی داشته باشیم که پیام‌ها را با کلیدواژه هایی خاص عنوان کنیم. برای مثال عنوان می‌شود که این مشکلات هست؛ پس ما با باید تمرکز کنیم روی همان مشکل. این کلیدواژه ها را می‌‌توانیم در یک بازه خاص از بدنه آموزش و پرورش بگیریم و بازنشر کنیم. بسیاری از معلمان ما به دلیل توانایی‌ها و جایگاهی که دارند دارای سرمایه اجتماعی هستند. ما باید اجازه بدهیم گلایه ها و مشکلات معلمان نیز به وسیله معلمانی که دارای سرمایه اجتماعی هستند منتشر شود.»

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمودی از بسیج دانش آموزی استان به نمایندگی از آقایان حاضر در جمع به ایراد سخن پرداخت: «هنوز سند تحول آموزش و پرورش آنگونه که باید اجرا نشده و ما آنگونه که شایسته است به سمت اهداف حرکت نمی‌‍کنیم. آموزش و پرورش بیشتر تمرکز خود را بر حوزه آموزش گذاشته و به نوعی از حوزه پرورش غافل شده. حوزه پرورش که امر تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد جایگاه خودش را ندارد. حتی بعضی از افرادی که برای این حوزه انتخاب شدند ضدتربیت هستند. باید اجازه داد مردم به یک مسئول یا مدیر انتقاد کنند و مشکلاتشرا در کمال احترام به او بگویند. جلسه‌ای که در آن همه ساکت باشند، جلسه خوبی نیست.»

در ادامه سایر نمایندگان رسانه‌ها نیز نکات، نقطه نظرات و انتقادات خود را عنوان کردند.

سپس نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن خوشامد به حضار جلسه و تبریک ولادت امام هشتم عنوان کرد: «طی مدت آغاز به کار ما این ششمین دیدار، جلسه یا نشستی است که با اصحاب رسانه داریم. ما نیاز به راهنمایی، نظر و انتقادات دوستان داریم که اگر از آنها مطلع شویم در صدد حل و برطرف کردن آنها برخواهیم آمد. ما از بیان انتقاد، نظر و ایراد استقبال می‌کنیم؛ هم در حرف و هم در عمل.»

در ادامه بابایی رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به جمع‌بندی صحبت های نمایندگان رسانه‌ها پرداخت و به نکاتی اشاره کرد: «رسانه بازوی تعلیم و تربیت نیست؛ بلکه رکن تعلیم و تربیت است. تعلیم و تربیت چهار رکن دارد که رسانه یکی از ارکان تعلیم و تربیت است. این چهار رکن که شامل رسانه نیز می‌شود عبارت است از: خانواده، رسانه، حکومت و نهادهای غیردولتی. با توجه به اینکه رسانه رکن تعلیم و تربیت است، آِیا می‌توان با رسانه‌ها جلسه نگذاشت و از نقطه نظرات ایشان استفاده نکرد؟»

وی ادامه داد: «رسانه‌ها باید توانایی‌های دانش آموزی و معلمی را بازنمایی کنند. نه اینکه اعتراض معلمان نسبت به وضع بد معیشتی را نشان نداد بلکه باید خوبی‌ها را نیز رسانه‌ای کرد. برای مثال معلم عزیزی در کرمان بود که از ایشان تقدیر هم به عمل آمد. ایشان با دست خالی و با حقوق معلمی یازده مدرسه، بدون دریافت حتی یک ریال وجه خیّری ساخته بودند. چگونه؟ به این صورت که رفته بودند در یک روستا و زمین بایری که به کار نمی‌آمده را گرفته بودند؛ یک روز از یکی از اهالی خواسته بودند با تراکتور زمین را تسطیح کنند. یک روز که اهالی روستا بی‌کار بودند از ایشان خواسته بودند که هر کسی به نوعی برای ساخت مدرسه کمک کند و با همین روند یازده مدرسه ساخته بودند. رسانه‌ها بایست اینچنین موارد را نیز نشان دهند.»

بابایی در پایان عنوان کرد: «حضرت آقا در دیدار با فرهنگیان یکی جمله گفتند که وظیفه ما رسانه‌ها این است که به تحقق بخشیدن این جمله کمک کنیم. و آن جمله این بود: معلم باید خودش به خودش افتخار کند، خانواده‌اش به او افتخار کنند و جامعه به چشم یک موجود مفتخر به او نگاه کند.»

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار