محسنی بندپی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

سازوکار حل مشکل کمبود مشاور در مدارس

مشاوران مدارس می‌توانند افت تحصیلی دانش‌آموزان را تا حد زیادی مرتفع کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت باید بتوان تعداد مشاوران مدارس را افزایش داد چراکه فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته‌های مشاوره و روانشناسی وجود دارند که جویای شغل و آماده همکاری هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سازوکار حل مشکل کمبود مشاور در مدارس

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه تعداد مشاوران در مدارس باید افزایش یابد، اظهار کرد: «معتقدم که پرورش روحی دانش‌آموزان باید جلوتر از آموزش آنان باشد چرا که اگر ذهن و روان آنان آماده باشد، پذیرش مواد و مفاد درسی هم برای آنان راحت‌تر خواهد بود.»

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «شیوع بیماری کرونا در کشور باعث شد که برخی از دانش‌آموزان کشور دچار افت تحصیلی شوند و مشکلات اجتماعی، عاطفی، روحی و روانی پیدا کنند که مشاوران مدارس می‌توانند تا حد زیادی در رفع این مشکل کمک کنند.»

وی ادامه داد: «شیوع بیماری کرونا منجر به ایجاد چالش‌های جدی برای دانش‌آموزان شد. فارغ از ترس بیماری کرونا، آموزش مجازی، ماندن دانش‌آموزان در خانه و دوری آنان از دوستانشان باعث شد که آسیب روحی ببینند که مشاوران می‌توانند در رفع مشکلات و آسیب‌های روحی دانش‌آموزان مثمرثمر باشند.»

بندپی با تاکید بر اهمیت کار مشاوره در مدارس، گفت: «توجه به نقش مشاوران در مدارس و اهمیت دادن به خدمات سلامت روان باید در وزارت آموزش و پرورش به یک اولویت اساسی تبدیل شود. بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر از آموزش دروس تخصصی، به برطرف کردن مسائل و مشکلات روحی و عاطفی دانش‌آموزان می‌پردازند.»

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دانش‌آموزان برای مقابله با استرس‌، اضطراب و دیگر مشکلات روان‌شناختی به خدمات مشاوره‌ای نیاز دارند و نظام آموزشی ما باید توان پاسخگویی به مشکلات روحی دانش‌آموزان را هم داشته باشد.»

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید به این مساله توجه داشته باشند دانش‌آموزی که مشکل روحی و عاطفی پیدا کرده است، قطعاً بستر مناسبی برای پذیرش مفاد درسی نخواهد داشت.»

وی اظهار کرد: «آموزش و پرورش باید افراد بیشتری را تحت عنوان مشاور مدارس استخدام کند. اگر وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو برای این بخش دارد، باید از وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت بهداشت نیرو بگیرد.»

بندپی تصریح کرد: «در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در رشته‌های مشاوره، روانشناسی، روانشناسی تربیت کودکان و روانشناسی بالینی وجود دارد که جویای شغل و آماده همکاری هستند و می‌توان آن‌ها را برای کار کردن در بخش مشاوره مدارس جذب کرد. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری وزارت بهداشت و انجمن روانشناسی ایران، مشکل کمبود مشاور در مدارس را مرتفع کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار