یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ گیلان:

فرهنگ‌سازی موجب قضاوت درست جامعه از فعالیت معلمان می‌شود

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 گیلان اظهار کرد فرهنگ‌سازی موجب قضاوت درست جامعه از فعالیت معلمان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی موجب قضاوت درست جامعه از فعالیت معلمان می‌شود

سید محمدرضا خاقانی، معلم نمونه استانی و متولد 1351، دبیر شاغل در مدارس منطقه تولمات و دارای 17 سال سابقه تدریس در استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در سال‌های تدریس خود اظهارکرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌های رایانه‌ای برای گروه‌های درسی مختلف مانند زبان، ادبیات فارسی، ریاضی متوسطه اول، تاریخ، علوم تجربی، دوره ابتدایی، داوری محتواهای الکترونیکی تولیدشده همکاران در گروه‌های آموزشی استان، طراحی و صدور گواهی حضور الکترونیکی برای همکاران شرکت‌کننده در وبینارهای مختلف گروه‌های درسی استان در متوسطه اول، دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش، طراحی و تدوین دفتر شاخص الکترونیکی و فیزیکی دروس کاروفناوری استان و صفحه‌آرایی، ویرایش فنی و ادبی درس‌نامه‌های تولیدی دروس مختلف متوسطه اول در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم ازجمله این فعالیت‌ها بود.

خاقانی افزود: در طول 17 سال سابقه تدریس، رتبه اول کشوری در پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری محور نوآوری در تولید و به‌کارگیری رسانه‌های پرشمار در تدریس مجازی، رتبه اول کشوری در تولید محتوای الکترونیکی پودمان عمران درس کاروفناوری پایه نهم و رتبه اول کشوری در تدوین و طراحی درس‌نامه‌های پایه هشتم درس کاروفناوری را کسب کردم.

وی در خصوص فعالیت‌های ویژه‌ای که به دلیل آن معلم منتخب استانی شده است، گفت: فعالیت‌هایی نظیر تولید محتواهای الکترونیکی برای همکاران و دانش آموزان، کمک به همکاران در برگزاری جلسات و وبینارهای مختلف، تدریس دروس برای همکارانی که مبتلابه کرونا شده و قادر به تدریس نبودند، داوری محتواهای الکترونیکی تولیدشده توسط همکاران استان‌ها برای بارگذاری در سامانه شاد، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در علوم و مهارت‌های رایانه‌ای برای همکاران جدیدالاستخدام استانی و نیز کشوری ازجمله این عناوین است.

این معلم منتخب بر ضرورت انتقال تجربیات به معلمان جوان تأکید کرد و گفت: توصیه می‌کنم همکاران جدیدالاستخدام حتماً در کارگاه‌های تخصصی و عمومی به‌طور مدام شرکت کنند.

وی همچنین خطاب به مسئولان گفت: مسئولان این حوزه‌ها به همکاران زیرمجموعه خود در موارد لزوم توجه ویژه داشته باشند و از همکارانی که توانمند هستند در جلسات و کارگروه‌های ویژه استفاده کنند.

این معلم منتخب در ادامه گفت: لحاظ کردن افتخارات معلمان در ارزشیابی سالانه و نیز رتبه‌بندی همکاران موجب ارج نهادن به مقام معلم می‌شود.

خاقانی با اشاره به فرهنگ‌سازی در رابطه با نگاه جامعه به معلمان، عنوان کرد: بامحبت، مهربانی و با نیت پاک به تمام دانش آموزان باید توجه کرد و آن‌ها را در کسب افتخارات، مهارت‌های زندگی و شغلی و ... راهنمایی و کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار