در همایش تجلیل از خادمیاران و یاوران رضوی عنوان شد:

زائرمحوری و حمایت از محرومان، از اهداف اصلی کانون خادمیاران رضوی است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، زائرمحوری و حمایت از محرومان را از اهداف اصلی کانون خادمیاران رضوی برشمرد و برنامه‌های تربیتی و مذهبی مناسب و‌ پرشور در مدارس را پیرامون امامت و ولایت، عاملی مهم در پرورش انسان‌هایی دانست که به حفظ کرامت امامی چون امام رضا (ع) در جامعه پایبند و‌ معتقد خواهند ماند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
زائرمحوری و حمایت از محرومان، از اهداف اصلی کانون خادمیاران رضوی است

همایش تجلیل از خادمیاران و یاوران رضوی با حضور قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و خادمیاران در کانون فرهنگی تربیتی امید منطقه ۱۴ برگزار شد.

قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در گفت وگو با پانا گفت: «حدیث معروف سلسله الذهب که حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، در بدو ورود به شهر نیشابور برای مردم گفتند، به این موضوع اشاره دارد که اگر قرار است با اقرار به توحید از عذاب ایمن باشیم، وابسته به شرط و شروط است. یعنی مثلا در عصر حاضر، از امام زمان چقدر تبعیت می کنیم و چقدر ولایت پذیری را در رفتار و کردارمان عملی می کنیم.»

بیانی ضمن با اهمیت شمردن حضور در جمع خادمیاران و یاوران رضوی گفت: «خدمت در ابعاد مختلف به عنوان ذخیره ارزشمند برای زندگانی آخرت و نماد برکت در زندگانی دنیا است. اما باید توجه کنیم در انواع خدمات که در این مکان مقدس صورت می گیرد، خدمت به عبادت مردم، بالاترین خدمت است. شما در این شهر، هم خادم عبادت و هم خادم حرم مطهر هستید که دارای اجر جزیل است و امیدواریم همه این زحمات، مورد توجه خاص امام زمان (عج) قرار بگیرد.»

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با توجه به حدیث سلسله الذهب، اولین و مهمترین رسالت امام رضا (ع) در مهاجرت به مرو یا مشهد کنونی را، گسترش جغرافیایی شیعه بیان کرد و افزود: «در ارتباط با خدمت رسانی خالصانه به مردم، جملگی ما داستان مسافرانی را که به محضر رسول اکرم (ص) رسیدند را شنیدیم‌. مسافران گواهی دادند، فردی همراه ما در سفر دائما در حال ذکر و عبادت بود. در میان پیامبر (ص) پرسیدند: کارهای این مسلمان را چه کسی انجام می داد؟ مسافران فرمودند: ما انجام می دادیم. آن وقت پیامبر (ص) فرمودند: یکایک شما بهتر از این فرد هستید و اجر و پاداش شما بیشتر از این عابد است. زیرا شما در حال خدمت رسانی به خلق بودید و ارزش و اهمیت خدمت رسانی به خلق از هر مسئله ای بالاتر است. از این رو، خادمانی که خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) را انجام می دهند، از بهترین افراد در جامعه هستند.»

بیانی با اشاره به اینکه خادمی امام رضا (ع) آنگاه افتخار بزرگی است و خادم پرورش‌ یافته مکتب و آموزه‌های حضرت باشد و ادب، فرهنگ، معرفت، بندگی، عبودیت و اخلاق رضوی سر لوحه او باشد، اظهار کرد: «آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) تجلی و مظهر کرامت خداوند است و به اذن الهی از همه عالم دستگیری می‎‌کند. به‌ شرط آن که پرده‌های ظلمت و تاریکی را کنار بزنیم و خود را در معرض مکتب نجات بخش آن حضرت قرار دهیم. رمز رهایی از عادی شدن، خدمت در این بارگاه قدسی معرفت به امام رضا (ع) است. ارتقای رتبه خادمان نباید تنها منحصر به سال‌های خدمت باشد و در این رابطه ابعاد معرفتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.»

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه یک‌ مسلمان واقعی باید سه سنت و ویژگی را در خود پرورش دهد، بیان کرد: «اولین سنت، خدا و دومین سنت، رسول خدا و سومین سنت، امامان است. اگر مؤمن به این سه سنت توجه داشته باشد، تبدیل به یک مؤمن واقعی می شود. ویژگی سنت اول، نهفتن راز دیگران است. بدا به حال افرادی که در صدد آبروی ریزی مردم هستند و برای کسب مال و مقام دنیا آبروی مسلمانی را می ریزند. در این راستا، کرونا به ما درس های زیادی آموخت که انسان هیچ خبری از آینده اش ندارد که مرگ چه زمانی و در چه حالی به سراغش می آید. حفظ آبروی مردم، یکی از مسائل بسیار مهم زندگی و آخرت هر یک ما است.»

وی در تکمیل سخنانش گفت: «در این مسیر، دومین سنت و روشی که باید از پیامبر بیاموزیم، مدارا کردن با مردم است. مردم ولی نعمت ما هستند و می بایست که این امر مهم در جامعه نهادینه شود. مطابق سخن آقا امام رضا (ع)، سومین ویژگی که فرد مؤمن باید از امامش و ولی نعمتش به خاطر داشته باشد، شکیبایی در گرفتاری و سختی ها است. امامان معصوم ما در تمام سختی ها و مشکلات صبور بودند و استقامت داشتند. ما باید به عنوان یک امت، صبور و شکیبا باشیم و در اطاعت از ولی مسلمین کوشا باشیم.»

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان ضمن تشکر از همه خادمیاران که این فضای معنوی را در منطقه ۱۴ ایجاد کرده اند، گفت: «توجه به امامت و ولایت عامل مهمی در پرورش نوجوانان و آینده سازان جامعه است. مربیان و‌ معاونین پرورشی مدارس در این زمینه باید بسیار هوشمندانه و هنرمندانه ارزش امامان را برای دانش‌آموزان بخصوص در مقاطع ابتدایی تعریف و جایگاه‌سازی کنند. کودکان و نوجوانان در مدارس وقتی عمیق در معرض آموزش‌های بنیادی معنوی و مذهبی قرار می‌گیرند، در بزرگسالی هم انسان‌ هایی وارسته با تکیه بر همان مبانی نهادینه شده در دوران کودکی خود می‌شوند که فقط لازم است آنها را حراست کنند و‌ پرورش دهند تا از مسیر اسلام و‌ دین خارج نشوند و به کمال معنوی برسند.»

در پایان مراسم از زحمات مسجد جامعی؛ خادم امام رضا (ع) و دبیر کانون تعلیم و تربیت خادمیاران رضوی در منطقه ۱۴ به همراه جمعی از خادمیاران فرهنگی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار