در نشست مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با مدیران و شورای معاونین مناطق مطرح شد:

ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی، وظیفه آموزش و پرورش است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نگاه مدیریتی می‌بایست بلند مدت باشد ضمن تاکید براینکه کارها نباید قائم به فرد باشد؛ ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی را وظیفه آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی، وظیفه آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، نشست مدیرکل آموزش و پرورش با جمعی از مدیران و شورای معاونین مناطق با هدف تشریح و تبیین سیاست ها، اولویت ها و برنامه های اصلی پیش رو آموزش و پرورش و همچنین اعطای احکام قطعی مدیران برگزار شد.
علیرضا کریمیان با ادای احترام به شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز و همچنین تبریک دهه مبارک کرامت و میلاد فرخنده حضرت امام رضا (علیه السلام) گفت: انقلاب اسلامی ایران۴٣ سال در یک مسیر پر فراز و نشیب در حرکت بوده و در این دوران، دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است و اکنون با عنایت به هدف گذاری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برهه ای از تاریخ را تحت عنوان «تمدن نوین اسلامی» آغاز کرده ایم.
وی در ادامه نقش آفرینی آحاد مردم را در کنار آموزه های دینی از عناصر مهم تحقق این دستاوردها خواند و افزود: همانطور که انقلاب اسلامی با حضور و نقش آفرینی مردم رقم خورد و نظام منحوس شاهنشاهی در برابر خیل مردم و راهبری حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مغلوب شد، در زمان جنگ نیز مردم پا به عرصه گذاشتند تا در مقابل ارتش عراق به پیروزی رسیدیم.

تلاش برای اجرایی شدن مطالبات رهبر انقلاب، با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

کریمیان با بیان اینکه در تمام بزنگاه های تاریخی انقلاب، این مردم بوده اند که با حضور خود و به رهبری امامین انقلاب، کشور را از گزند دشمنان مصون می دارند خاطرنشان کرد: اکنون نیز در آستانه تحقق «تمدن نوین اسلامی» نقش همه مردم موثر است و ما به عنوان مدیران دستگاه تعلیم و تربیت شهر تهران؛ موظفیم با توجه به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری، در مسیر اجرایی شدن فرمایشات و توصیه های ایشان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام برداریم.

خدمت کردن باید همراه با روحیه انقلابی باشد و این روحیه باید در کلام و رفتار، بروز و ظهور داشته باشد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه اکنون دشمن تمام انرژی خود را به کار گرفته تا از طریق محاصره رسانه ای، سرمایه انسانی کشور را به روش های مختلف ضعیف کند گفت: هدف اصلی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم است و یکی از وظایف ما تبیین و روشنگری درست در این مورد است.
وی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و پاسداری از شأن ارباب رجوع خاطرنشان کرد: خدمت کردن باید همراه با روحیه انقلابی باشد و این روحیه می بایست در کلام و رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد. لذا خدمت همراه با مردم داری، تواضع، فروتنی و اخلاق مداری ارزشمند است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه، پاک دستی و فسادستیزی را یک اصل در ساختار مدیریتی آموزش و پرورش شهر تهران برشمرد و با تاکید بر قانون مداری گفت: در فسادستیزی رحم جایز نیست و برای دولت انقلابی بی قانونی و فساد یک خط قرمز است و اگر قانون مشخص و مدونی درباره موضوعی وجود دارد باید با جدیت رعایت شود و تخطی از قانون اتفاق نیفتد.
ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی، وظیفه آموزش و پرورش است
کریمیان با بیان اینکه حراست و ارزیابی عملکرد دو بازوی توانمند و دو چشم بینا در آموزش و پرورش هستند که ما را در بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت فعالیت ها یاری می دهند گفت: ما نیز باید نگاهمان این باشد که برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد سرمایه اجتماعی کنیم که در این میان توجه به شایسته سالاری نیز از نکات مهمی است که باید بدان توجه ویژه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مدیرپروری و جانشین پروری در مسیر تفویض اختیار شکل می گیرد اظهار کرد: نباید کارها قائم به فرد باشد؛ لذا تفویض اختیار در کنار پاسخگویی، تلاش و ارائه گزارش؛ بهترین راه برای بهره مندی از ظرفیت افراد و تحقق هرچه مطلوب تر اهداف است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در ادامه نظم گرایی و توجه به آن در تمام حوزه های آموزش و پرورش را یک اصل مهم خواند و افزود: همه ما باید با تاکید بر نظم در کلام و عمل خود؛ نظم گرایی را در تمام بخش های زیر مجموعه خودمان ساری و جاری کنیم چراکه نظم بودجه ای و انضباط مالی شعار ماست.

گفتنی است در پایان این نشست؛ احکام قطعی مدیران مناطق ٣، ۵، ۶، ٧، ٨، ١٢، ١٣ و ١٨ اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار