در پیام تبریک رئیس مجلس دانش آموزی قم عنوان شد:

«زندگی عفیفانه» و «طلب علم» مهمترین توصیه‌های امام رضا(ع) به جوانان

قم (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی پسران استان قم در پیام تبریک خود به مناسبت سالروز میلاد ثامن الائمه(ع) عنوان کرد امام رضا(ع) توصیه‌های مهمی خطاب به جوانان داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به علم طلبی و توجه به زندگی عفیفانه اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
«زندگی عفیفانه» و «طلب علم» مهمترین توصیه‌های امام رضا(ع) به جوانان

امید محمدی، رئیس مجلس دانش آموزی پسران استان قم و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) پیام تبریکی صادر کرد.

متن کامل پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موجب افتخار است که قدمگاه و مرقد شریف و نورانی امام رضا(ع) و قلب جهان اسلام در کشور ما قرار دارد. همان امامی که در نیشابور حدیث سلسله الذهب را قرائت فرمودند و دینداری و توحید را همراه با ولایت مداری مورد تاکید قرار دادند.

حضرت امام ثامن الائمه(ع) توصیه های فراوانی در احادیث شریف و سیره زندگی خود دارند، از جمله در مورد نفی زورگویی و سلطه می فرمایند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود».

اما آنچه که در سخنان امام رضا(ع) در مورد جوانان اهمیت بیشتری پیدا می کند، توصیه به پاکدامنی و عفاف و زندگی عفیفانه و همچنین طلب علم است که بخصوص دانش آموزان ما برای رسیدن به آرامش و کمال بایستی آن را مدنظر و سرلوحه کار خود قرار دهند.

ایشان با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی و جوانی، همه را به پاکدامنی و پاکی و همچنین توبه مستمر توصیه می کردند تا از اقدام و شیوع گناه در جامعه جلوگیری شود.

همچنین آن حضرت درباره طلب علم تاکید داشتند که اگر جوانی از جوانان شیعه را ببینن که در مقام فراگیری دانش دین نباشد، حتما او را تنبیه خواهند کرد.

زیارت امام رضا(ع) یعنی اینکه انسان خودش را در مسیر هدایت او قرار دهد و با حضور در بارگاه قدس آن امام رئوف، از لحاظ معنوی دگرگون و سبک زندگی اش اصلاح شود.

اینجانب سالروز میلاد سراسر نور ولی نعمت تمامی ایرانیان، هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام را به نمایندگی از دانش آموزان پسر استان قم، تبریک عرض کرده و از بارگاه ایزد منان توفیق درک هدایت های آن امام همام را برای همگان خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار