نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تلاش مجاهدانه آیت الله شاهچراغی جهت اعتلای فرهنگ و مذهب در استان سمنان

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آیت الله شاهچراغی در نیم قرن زندگی مجاهدانه خود، تلاش های بسیاری را جهت اعتلای فرهنگ، اخلاق، دین و مذهب در استان سمنان داشته که این موضوع برکسی پوشیده نیست، گفت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با وجود خدمات شایسته از پیش از انقلاب و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کردند، مصداق خدمت و اعتماد مردمی هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش مجاهدانه آیت الله شاهچراغی جهت اعتلای فرهنگ و مذهب در استان سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، در مراسم نکوداشت مقام آیت الله سید محمد شاهچراغی به میزبانی سالن هلال احمر سمنان، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده این عالم وارسته گفت: علما نعمتی برای جامعه هستند. خداوند مقام مومنان عالم را از سایر مومنان به درجات، تفکیک کرده و ارتقاء بخشیده است.

وی با اشاره به درجات علما نزد خداوند، افزود: در روایات آمده که روزی فقیهی در یک مناظره بر یک ناصبی غلبه کرده بود، وارد مجلسی شد که بنی‌هاشم، بنی‌عباس و … در نشست حضور داشتند و امام هادی(ع) صدر مجلس را برای آن عالم خالی کردند تا مقام علما را نشان دهند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: این اقدام امام هادی(ع) مورد اعتراض عباسی‌ها و بنی‌هاشم قرار گرفت که چرا امام، فرد عامی را نسبت دیگران برتری داد؛ بنابراین ایشان احتجاج کرده و به این آیه قرآن کریم اشاره کردند که خداوند می‌فرمایند که حکم بین من و شما قرآن است؛ خداوند مؤمنان و غیر مؤمنان را برتری می‌دهد و در بین مؤمنان نیز مؤمن عالم را بر مؤمن غیر عالم به درجات برتری داده است.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه این نشان از مقام شامخ علما در دین مبین اسلام و تأکیدات گران سنگ بزرگان دینی دارد، بیان کرد: شخصیت آیت الله شاهچراغی چه در زمینه مسائل دینی و موضوعات مرتبط با نماز جمعه و چه در زمینه ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی به صورت عملی برای تمام استان سمنان یک نعمت بزرگ است.

وی با عنوان این مطلب که با وجود عالمان بزرگی چون آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و مردمی که با عمق جان پیگیر تجلیل از وی هستند، تیرهای دشمن به خودش کمانه می‌کند، ابراز داشت: سخنرانی‌های انقلابی و رهنمودهای آیت الله شاهچراغی در اوایل انقلاب اسلامی را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان این نکته که خدا شاهد است که هیچ‌کس را به اجبار به این آیین نیاوردیم و همه با میل و علاقه حضور یافتند، خاطرنشان کرد: نکوداشت این عالم بزرگ، وظیفه بود و کاری نکردیم که منتی داشته باشیم و حتی ذره‌ای از زحمات ۵۰ ساله او را در تبلیغ اسلام جبران نکردیم‌.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه به جهت اعتماد مردم به آیت الله شاهچراغی از همه شهرها، استان سمنان ۱۵۰ برابر رشد دریافت زکات داشت، افزود: ایجاد موسسه عصمتیه قبل از انقلاب که الآن حوزه خواهران استان است و ایجاد موسسه ایتام قبل از اتقلاب که تاکنون هنوز برقرار است، از جمله اقدامات مهم آیت الله شاهچراغی در دوران فعالیت ایشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار