مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی رودهن:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را در مسیر جهاد تبیین تربیت می‌کند

رودهن (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی رودهن، این انجمن‌ها را تشکلی پویا، محرک‌، جریان‌ساز و‌ فرهنگ‌ساز برشمرد که دانش‌آموزانی در مسیر جهاد تبیین تربیت می‌کند تا در مقابل هر هجمه‌ای اقتدار ملی و مذهبی خود را حفظ کنند و آینده‌ای با عزت بسازند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را در مسیر جهاد تبیین تربیت می‌کند

جلسه هیات دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) اتحادیه انجمن‌های اسلامی و با محوریت حلقه صالحین، با حضور رضا زارعی مسئول ستاد نماز جمعه بخش رودهن و از مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی شرق استان تهران و‌ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امیر جمشیدی و مولودی خوانی دانش‌آموزان حمیدرضا اکبری و محمدطه منوچهری در مسجد علی‌ابیطالب رودهن، برگزار شد.

رضا زارعی مسئول ستاد نماز جمعه رودهن در این جلسه پیرامون فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیان کرد: اتحادیه تشکلی همه‌جانبه و با دیدگاهی گسترده در زمینه ملی و مذهبی است، فعالیت‌های ما با چشم‌اندازی انقلابی و‌ عزت و سرافرازی کشورمان ایران است و دانش‌آموزان، جامعه هدف‌مان هستند، چون آن‌ها تاثیرگذارترین عامل تحول در مسیر بالندگی کشور خواهند بود، دانش‌آموز نسل‌های حماسه‌سازی خواهند بود که در مسیر انقلاب و‌ حفظ آن حرکت خواهند کرد.

وی افزود: دامنه نفوذ و جذب دانش‌آموز در اتحادیه انجمن اسلامی اولین و اساسی‌ترین وظیفه و‌ هدف است چراکه با جذب دانش‌آموز بیشتر، اهداف انجمن افقی بزرگ‌تر و دامنه وسیع‌تری به خود می‌گیرد که قطعا سیر تحولی و تاثیرگذاری آن در جریان‌های ملی، میهنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی درخشان‌تر و با جلوه بیشتری خواهد بود، ما به دنبال این تأثیرگذاری برای رشد و ارتقا هستیم.

زارعی در ادامه اذعان کرد: دانش‌آموز با حضور در انجمن اسلامی هویت ملی‌اش رشد می‌یابد، اجتماعی‌تر می‌شود، مشارکت و‌حضور فعال و موثر را یاد‌ می‌گیرد، در قالب نقش اجتماعی که متقبل می‌شود تعهد و‌ مسئولیت را برای خود نهادینه و معناسازی می‌کند و برای آینده و نقش‌های بزرگ‌تر، تمرین می‌کند. همکاری اعضای انجمن در غالب برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف ضمن ایجاد روحیه مفید بودن، همکاری و صمیمیت بین اعضا را افزایش می‌دهد و اتحادیه در تمام مناطق باید پیگیر اجرای این برنامه‌ها باشند تا همبستگی و وحدت را در بین اعضا بتوانند افزایش دهند.

وی در تکمیل صحبت‌هایش تصریح کرد: برگزاری مراسمی چون حلقه صالحین با موضوعیت‌های مختلف اجتماعی، ملی و مذهبی، خود نیز یکی از همین برنامه‌هایی است که انجمن پیگیر اجرایی شدن و استمرار آن در مسیر تحقق اهداف است، در این نشست‌ها دانش‌آموزان، علاوه بر تمام مزایای دیگر، تجزیه و تحلیل، تبیین و استدلال را می‌آموزند و این مهارت‌ها را در خود پرورش می‌دهند، ما در وضعیت فعلی جامعه که از هر سو مورد هجوم همه جانبه هستیم نیازمند فرزندانی مجهز به قدرت تبیین هستیم، دانش‌آموزی که در آینده تبدیل به یک بزرگسال در این جامعه می‌شود باید با قدرت استدلال منطقی، علمی و درست، عزت هم‌ خودش به عنوان یک ایرانی و‌ هم کشورش را حفظ کنند و اجازه نفوذ تفکرات مغرضانه و نادرست دشمنان در ذهن، فکر و‌روانش را ندهد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی رودهن در توضیحات بیشتر مطرح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی در رودهن بسیار فعال و متعهد پیگیر اجرای برنامه‌ها و مشارکت در فعالیت‌ها است تا ضمن تشویق به جذب و‌مشارکت بیشتر دانش‌آموزان مستعد، نخبه و مذهبی بیشتر، بتوانند در مسیر اهدافش حرکت کنند و این تشکل را در بین دانش‌آموزان رودهن، تبدیل به یک تشکل فراگیر و فعال کنند و همان‌طور که مشاهده می‌شود در این راستا بسیار ایده‌آل و مثبت حرکت کرده‌اند و موفق شده‌اند و امروز اتحادیه در بین دانش‌آموزان رودهن جایگاه اصلی خود را بدست آورده است.

در بخشی از این جلسه اشکان همتی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی رودهن ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) با توجه به نزدیک شدن به میلاد این امام بزرگوار گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی بسیار پویا و فعال برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند. در واقع ما به دنبال کشف و پرورش دانش‌آموزانی هستیم که به حفظ ارزش‌ها و مبانی اسلام و انقلاب پایبندی کامل داشته باشند، مسائل روز را شناسایی کنند و صاحب نظر باشند. به عنوان مثال همین فیلم عنکبوت مقدس که در جشنواره بین‌المللی کن هم جایزه برد اما همین فیلم ارزش مذهبی و قداست امام رضا را زیر سوال برد و توهین کرد، در مواردی این چنینی دانش‌آموزان اتحادیه موضعی کاملا راسخ دارند و چیزی جز احترام و حفظ مبانی، اصول و ارزش‌ها را دنبال نمی‌کنند‌ و‌ دقیقا درباره همین فیلم، دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی رودهن با اتفاق نظر جریانات این فیلم را محکوم کردند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار