وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وجود 110 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور

سمنان (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور است، گفت یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت وجود بالغ بر ۱۱۰ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور است.‌

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود 110 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور

محمد مهدی اسماعیلی، در آیین آغاز به کار مجدد پنج پروژه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با حضور سایر مقامات ملی و محلی در سالن شهید فهمیده آرادان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ پروژه ای کلنگ‌زنی نخواهد شد تا پروژه های نیمه تمام موجود تعیین تکلیف شود، افزود:‌ هدفگذاری اصلی تقویت و استفاده از ظرفیت های سنتی و اصیل ایران اسلامی است.

وی، مساجد را پایگاه شکل گیری و بقای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: کارنامه فرهنگی ما وقتی پربار است که شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم. بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه سایر زیرساخت های اصیل و مردمی استفاده شود و در تحقق این هدف متعالی، چاره ای جز احیای نهضت بازگشت به مسجد وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: بدون شک شکوفایی استعدادهای جوان و تعالی حوزه فرهنگ با حضور پرشور جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و موجب عدم فراموشی ارزش های اصیل و بومی توسط اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال یک اتفاق ویژه بود چرا که بعد از دو سال کرونایی برگزار شد و توانست علاقمندان را به خود جذب کند، اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان فروش در نمایشگاه ۹۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال رسید که نشان از استقبال مردم دارد.

وی تصریح کرد: برخی ممکن است اعلام کنند که این افزایش در بازه ای رخ داده که قیمت‌ها افزون شده‌اند؛ در صورتی که اینگونه نیست؛ زیرا افزایش قیمت کتاب نهایتاً ۳۵ الی ۴۰ درصد تأثیر داشته و مابقی آن استقبال مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بناست نمایشگاه‌هایی از این دست با تجربه موفقی که در برگزاری نمایشگاه کتاب به خصوص نمایشگاه قرآن داشتیم، در استان‌ها نیز تداوم داشته باشد، افزود: میزان علاقه به کتاب همچنان بین مردم بالا است.

اسماعیلی درخصوص موقعیت فرهنگی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان طریق الرضاست و افتخار آن را دارد که میزبان زائران حضرت امام رضا(ع) است. شخصیت های بزرگی از استان سمنان به سراسر ایران و دنیا معرفی شده اند که نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است.‌

حضور در اختتامیه آیین نکوداشت آیت‌الله «سیدمحمد شاهچراغی»، از علمای برجسته سمنان یکی از برنامه‌های اسماعیلی در سفر به استان سمنان است و وزیر ارشاد در این سفر از چند طرح عمرانی نیز بازدید می‌کند.

مراحل ادامه ساخت و ساز پنج مجتمع فرهنگی هنری استان سمنان که سال‌ها پیش کلنگ زنی شد، اما به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بود، با اختصاص ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار و با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین بازفعال شد.

هاشمی استاندار سمنان، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات محلی شهرستان های گرمسار و آرادان در این آیین حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار