اجرای بیمه تکمیلی فرهنگیان بدون سقف پرداختی از اول تیر

تهران (پانا) - با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش‌ و پرورش و شرکت بیمه دانا، قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان از روش «صندوقی» به «بیمه گری» تغییر یافت که متولی آن شرکت بیمه دانا خواهد بود و این قرارداد از اول تیر ماه، بدون سقف پرداختی در بسیاری از بیماری‌ها و با فرانشیز ۱۵ درصد اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیمه تکمیلی فرهنگیان بدون سقف پرداختی از اول تیر

در راستای منویات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به معیشت و سلامت فرهنگیان و دغدغه و تلاش‌های وزیر آموزش‌ و پرورش در این زمینه و همچنین با هدف افزایش تعهدات و توسعه پوشش بیمه‌ای فرهنگیان، آیین مبادله تفاهم‌نامه امور بیمه‌ای وزارت آموزش‌ و پرورش با شرکت بیمه دانا با حضور سعید عسکری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش و رضا جعفری، مدیرعامل شرکت بیمه دانا برگزار به امضای طرفین رسید.

در این آیین سعید عسکری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: پیش‌ از این، روش بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌ صورت صندوقی بود که مورد رضایت همکاران فرهنگی نبود، بنابراین با سازوکاری جدید، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت بیمه دانا برای تغییر از روش «صندوقی» به «بیمه گری» امضا کردیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به حوزه خدمات درمانی فرهنگیان اظهار داشت: افزایش تعهدات بیمه‌ای از اهداف این تفاهم‌نامه است. بخشی از حق بیمه تکمیلی از سوی دولت و بخش دیگر توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. همچنین خدمات عینک و دندانپزشکی ازجمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری برای جایگزینی بیمه جدید تکمیلی فرهنگیان صورت گرفته به همین منظور این قرارداد نیز از اول تیرماه ۱۴۰۱ نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا نیز در این آیین اظهار داشت: امیدواریم در چارچوب این قرارداد از اول تیر ماه بتوانیم خدمات اثربخشی را به فرهنگیان ارائه دهیم.

رضا جعفری افزود: در اغلب کشورهای جهان از روش بیمه صندوقی کمتر استفاده می‌شود و تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد این روش، رضایت فرهنگیان را جلب نکرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ شعبه شرکت بیمه دانا در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان هستند، گفت: به استناد این تفاهم‌نامه و با اصرار وزارت آموزش‌ و پرورش پرداخت هزینه‌ها در بسیاری از موارد بیمه‌ای را بدون سقف پذیرش کردیم.

جعفری با اشاره به فرانشیز ۱۵ درصدی در این تفاهم‌نامه اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه، بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه اتومبیل با لحاظ شرایط مناسبی از سوی بیمه دانا به فرهنگیان ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار