رییسی: همکاری کشورهای مستقل موجب خنثی‌سازی فشارهای بازیگران بین‌المللی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری می‌گوید همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارها و تحرکات دیگر بازیگران بین‌المللی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رییسی: همکاری کشورهای مستقل موجب خنثی‌سازی فشارهای بازیگران بین‌المللی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به دیدار سال گذشته روسای دو کشور در مسکو، تصریح کرد: پس از این دیدار پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط فیمابین ایجاد شد و پیگیری توافقات و نیز رفت و آمد هیأت‌های عالی‌رتبه طرفین زمینه توسعه همکاری و هماهنگی در حوزه‌های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم کرده است.

رئیس جمهور افزود: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارها و تحرکات دیگر بازیگران بین‌المللی می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به پایان یافتن هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در اوکراین، بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک در این رابطه تأکید کرد و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک جنگ بکار ببندد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی تاکنون بارها تأیید کرده که هیچ‌گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود نداشته است، افزود: ما به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده‌ایم و اکنون زمان تصمیم‌گیری آمریکاست.

دکتر رئیسی در ادامه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران، فارغ از تحولات بین‌المللی به دنبال تعمیق و پایدارسازی روابط همه‌جانبه خود با کشورهای مستقل است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و انواع مختلف اشغالگری را دوروی یک سکه دانست. در همین راستا دو طرف با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن الگوی همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم، برتداوم همکاری و افزایش هماهنگی در منطقه غرب آسیا و همچنین قفقاز تأکید کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف نسبت به سانحه خروج قطار از ریل در کشورمان و با اشاره بر اینکه دو کشور به صورت فعالانه برای توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنند از افزایش ۸۰ درصدی سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: افزایش همکاری در زمینه‌های بانکی، ترانزیت، انرژی و کشاورزی مورد توجه ما است.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، افزود: حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع همه کشورها است و از آن حمایت می‌کنیم.

در این گفتگو، رئیس جمهور روسیه گزارشی از روند تحولات سیاسی و نظامی مرتبط با اوکراین ارائه نمود.

پوتین همچنین با اشاره به تلاش‌های آمریکا و متحدان اروپایی آن در آژانس انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: اعتقاد داریم اقدامات آنها کمکی به حل و فصل مسائل جاری نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با این‌گونه اقدامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار