مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان :

هنرستان ها در تولید لباس فرم متوسطه دخترانه دوره اول مشارکت می‌کنند

زنجان (پانا) - هنرستان‌های سرتاسر استان در راستای حرکت به سوی هنرستان‌های مولد در طراحی و تولید بخشی از لباس‌های فرم مدارس سال تحصیلی آینده نقش فعال خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان ها در تولید لباس فرم متوسطه دخترانه دوره اول مشارکت می‌کنند

محمود کلانتری، رئیس اداره انجمن و اولیا مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه سازماندهی لباس فرم گفت: با توجه به بخشنامه وزارتی اجرای طرح لباس فرم به این اداره محول شده و انجمن اولیا در پیشبرد این امر با کمک سازمان دانش آموزی و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته این سازمان نهایت تلاش خود را در اجرای مطلوب این طرح به کار خواهد بست.

کلانتری اشاره کرد: اقدام و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم به عهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه است. همچنین قرارداد مابین تولید کننده و انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با نظارت اتحادیه های مربوطه نظارت و بازرسی سازمان صمت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات و کارشناسی ارزیابی و عملکرد استان خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مدیران مدارس مجاز به انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان لباس فرم نیستند، افزود: دریافت کل هزینه لباس فرم فقط توسط تولیدکننده و بر اساس قیمت اعلام شده اتحادیه و نرخ نامه مورد تایید ادارات صنعت معدن و تجارت از اولیا خواهد بود.

جمال بختیاری، مشاور امور اجرایی مدیر کل به ظرفیت هنرستان ها اشاره کرد و گفت: هدف از مشارکت هنرستان‌ها در طرح مذکور کاملا مشخص است. این طرح خوبی برای بسیاری از دانش آموزان است.

بختیاری افزود: در اسناد بالادستی طرح تبدیل هنرستان ها به هنرستان های مولد مطرح است که باید به سوی عملی کردن آن گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه نظر اداره کل در این مورد مثبت است، گفت: ولی باید آسیب های احتمالی را در نظر داشت. پیشرفت نیاز به تغییر دارد و تغییرات نیازمند هزینه و تلاش فراوان هستند. بحث مشارکت آنها می‌تواند در صورت مدیریت مناسب و تشریک مساعی عوامل دخیل آثار مثبت فراوانی برای هنرستان‌ها داشته باشد.

بختیاری در رابطه با چگونگی اجرای طرح لباس فرم توسط هنرستان ها گفت: مدیران هنرستان ها مسئولیت انجام این طرح را نخواهد داشت، بلکه مسئولیت کار با مدیر پروژه ای است که در جلسات قبل تعریف و توجیه شده اند.

مصوبات جلسه به شرح زیر مطرح شد.

- بخشی از طرح لباس فرم دانش آموزان به صورت آزمایشی برای مدارس دخترانه متوسطه دوره اول به هنرستان ها واگذار می شود.

- طبق سنوات گذشته طرح لباس فرم با توجه به دستورالعمل‌های سابق انجام پذیرد.

- بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ درصد اعتبارات مورد نیاز هنرستان‌ها از طریق اداره کل به صورت تنخواه تنظیم شود.

-قرارداد مورد نیاز برای لباس توسط واحد حقوقی اداره کل امور حقوقی تنظیم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار