اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی فداکار کرمانی

کرمان (پانا) - در آیینی با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان، مدیرکل ورزش و جوانان و پیشکسوتان و پهلوانان هیات زورخانه‌ای و پهلوانی، مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به همراه سپاسنامه معاون وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور به قاضی مسعود توکلی زاده اهدا شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی فداکار کرمانی

رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه قاضی توکلی زاده الگوی بسیار خوبی را به جامعه قضایی کشور ارائه کردند، تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان علیه جامعه قضایی و قضات کشور سم‌پاشی کرده و ناجوانمردانه به این قشر خدوم تاخت و تاز می کنند، اقدام قاضی فداکار کرمانی، تلاش ها و خیرخواهی قضات را به خوبی نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: اقدام قاضی توکلی زاده که با روحیه پهلوانی، جهاد و ایثار برای نجات جان یک متهم جان خود را به خطر انداخت و در این مسیر آسیب بدنی جدی به وی وارد شد، مایه افتخار است.

وی اظهار کرد: پهلوانی در هر عرصه ای محقق می شود و بسیار خرسند هستیم که با اقدام قاضی توکلی زاده، این فرهنگ در دستگاه قضایی نیز به خوبی جلوه گر شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که ورزش و جوانان دو حوزه مهم و تاثیرگذار در جامعه است، تاکید کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های ورزش و جوانان دارد که جزء استعدادها و سرمایه های ملی به شمار می روند و هر چه به این دو حوزه توجه شود، سرمایه گذاری محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: ارتباط نزدیک و مستقیمی بین توجه به ورزش و مسائل جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم وجود دارد و هر چه مردم را بیشتر به سوی ورزش های همگانی یا قهرمانی سوق دهیم، آسیب های اجتماعی و جرائم کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: درصدی از مددجویان زندان ها، جوانان بین 20 تا 40 ساله هستند که موضوعی دردناک است و این درد باید به خوبی حس شود تا بدانیم چرا جوانان در اوج نشاط و بالندگی که باید عمر خود را صرف خدمت به مردم و توسعه کند، درگیر زندان شده اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در زندان ها تلاش زیادی برای بازپروری و اصلاح مددجویان انجام می شود، تاکید کرد: نقش ورزشکاران به ویژه ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: در سطح حاکمیت باید اراده قوی به منظور آسیب شناسی جدی در حوزه سیاست گذاری های حوزه جوانان و ورزش شکل گیرد تا میزان آسیب پذیری قشر جوان و نوجوان کاهش یابد و با تدوین برنامه های کارشناسی و هدفمند، از بروز آسیب های اجتماعی و جرایم پیشگیری شود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی پهلوانی واقعی در عرصه خدمت، ایثار، شهادت و ولایت مداری بوده است و الگوی بسیار مناسبی برای همه اقشار به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف پهلوانان زیادی وجود دارد که خالصانه تلاش می کنند، گفت: پهلوان از خود گذشته و برای مردم تلاش می کند و از این رو خداوند نام پهلوانان را بلند آوازه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: علاوه بر روحیه ورزش و ورزشکاری، باید روحیه پهلوانی که همان روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است را در جامعه بیش از پیش ترویج دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز به فعالیت 48 هیات ورزشی استانی اشاره و بیان کرد: در شهرستان های استان نیز یک هزار و 100 هیات ورزشی فعالیت دارند و در مجموع 110 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان حضور دارند.

میثم پاریزی افزود: تقریبا 10 درصد جمعیت استان مخاطب ورزشی هستند و 110 سازمان مردم نهاد نیز در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 120 تیم ورزشی از استان کرمان در رقابت های کشوری حضور دارند، تصریح کرد: در رقابت های پاراالمپیک نیز چهار ورزشکار از استان کرمان اعزام شده اند که سه مدال را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: دومین یادواره شهدای ورزشکار 19 خردادماه در استان کرمان برگزار می شود.

کامیابی، پیشکسوت ورزش زورخانه ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: اقدام قاضی فداکار کرمانی در نجات جان متهم، اقدامی بیش از پهلوانی است.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان نیز گفت: فرهنگ پهلوانی را می توان در ایثار، گذشت و فروتنی تفسیر کرد و شهدا بهترین الگوهای پهلوانی هستند.

میرحسینی از شهید سلیمانی به عنوان یک پهلوان، قهرمان و جوانمرد یاد کرد و گفت: امروز مکتب این شهید گرانقدر را به عنوان بزرگترین پهلوان معاصر به جوانان خود آموزش می دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی با عدل، انصاف و تصمیم قاضی معنا می یابد و آرای صادره از این دستگاه گاهی آرای تادیبی و گاهی تعزیری است، خاطرنشان کرد: وقتی قاضی جوانی از جان خود برای نجات جان فردی که به عنوان متهم در دادگاه حضور داشته است، مایه می گذارد و فرد را نجات می دهد، یک پهلوان واقعی است و امروز اینجا هستیم که از این قاضی فداکار تقدیر کنیم.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان گفت: افتخار می کنیم که چنین جوانمردی را به عنوان پهلوان معرفی کنیم.

قاضی مسعود توکلی زاده دادیار شعبه 10 مجتمع شهید باهنر کرمان بود که در 12 آبان ماه سال 1400 حین رسیدگی به پرونده یک متهم به سرقت با مشاهده اقدام متهم برای پرتاب خود از پنجره به بیرون به منظور خودکشی، به سمت پنجره دوید و در آخرین لحظات موفق شد دست های متهم را گرفته و از سقوط وی جلوگیری کند.

در این حادثه به متهم پرونده آسیبی وارد نشد اما قاضی کرمانی از ناحیه کمر به شدت آسیب دید و با انجام اقدامات درمانی و با توصیه پزشکات تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی در دوران نقاهت بیماری خود نیز پیگیر جلب رضایت شکات پرونده این متهم بوده است و در نخستین تماس با متهم نیز اعلام کرد که از وی شکایتی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار