معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جزئیات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در تشریح برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان از برگزاری ۳۶ ساعت آموزش تابستانی جبرانی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه در چهار درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان

مهدی کاظمی در برنامه تهران 20 شبکه پنجم سیما با موضوع «هدایت تحصیلی، دوره‌های مهارت‌آموزی و برنامه‌های تابستانی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان» اظهار کرد: پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، برنامه درسی، متناسب با این سند به‌روزرسانی شد و تعدادی از درس‌ها با توجه به سند تحول و فرمایشات مقام معظم رهبری، تغییر کردند و در دوره متوسطه اول، درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر باهدف زمینه‌سازی برای شناسایی استعداد دانش آموزان به برنامه درسی اضافه شد.

وی بابیان اینکه عوامل متعددی در هدایت تحصیلی دانش آموزان مانند علایق دانش‌آموز، نظر مشاور و والدین و نیازهای بازار کار، نقش دارند، اظهار کرد: بر همین اساس دانش آموزان در دوره متوسطه دوم اقدام به انتخاب رشته می‌کنند.

کاظمی بابیان اینکه از قبل پیش‌بینی می‌شد؛ با افت تحصیلی دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس روبرو شویم، اظهار کرد: در دوران کرونا به دلیل محدودیت‌های آموزش مجازی، زمان آموزش‌ها کمتر شد و یادگیری مجازی هم کیفیت آموزش حضوری را نداشت.

وی در تشریح برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در دوره متوسطه گفت: این برنامه برای دانش‌آموزانی است که حدنصاب قبولی را کسب نکرده‌اند اما ممکن است دانش‌آموزانی هم که حدنصاب قبولی را کسب کرده‌ باشند اما با نظر شورای مدرسه، نیاز به گذراندن دوره جبرانی داشته باشند. در همین راستا ۳۶ساعت آموزش، در چهار درس در نظر گرفته‌شده است که حدود 20 درصد دانش آموزان در این دوره‌ها نیاز به حضور خواهند داشت.

کاظمی اظهار کرد: شرکت در دوره جبرانی هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد و با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و حمایت رئیس‌جمهور اعتبار لازم برای دوره جبرانی تثبیت یادگیری اختصاص داده‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار