رئیس‌ کل بانک مرکزی درباره جزئیات انتشار اوراق ارزی سخن گفت

تهران (پانا) - رئیس‌ کل بانک مرکزی با اعلام اینکه انتشار اوراق ارزی پروژه‌ای است، اعلام کرد که پروژه‌ای برای این اوراق تعریف می‌شود که هم درآمد ارزی و هم بازده قابل قبول داشته باشد تا بتواند بازپرداخت را هم ارزی انجام دهد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌ کل بانک مرکزی درباره جزئیات انتشار اوراق ارزی سخن گفت

به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی درباره نوسان بازار ارز و چگونگی مدیریت آن گفت: بیشترین ذخیره ارزی اسکناسی را در تاریخ کشور داریم بنابراین از نظر برقراری تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز مشکلی نداریم و « از همه ظرفیت های بانک مرکزی برای برقراری آرامش در بازار ارز » استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث تقاضا تلاش داریم افرادی که در بحث ارز تقاضای واقعی دارند، در بازار نیما و تشکل ارزی پوشش کامل داده شوند.

رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که نرخ سود اوراق ارزی که قرار است به زودی منتشر شود چقدر است، اظهار داشت: این اوراق ارزی در قالب پروژه‌ای است یعنی نخست پروژه تعریف و سپس اوراق ارزی برای تأمین مالی آن پروژه منتشر می‌شود.

صالح‌آبادی با اشاره به مشخص بودن زمان پروژه ادامه داد: زمان معمولا دو یا سه سال است و سررسید اوراق بسته به پروژه‌ای که تعریف می‌شود، خواهد بود. تأمین به شکل ارزی است یعنی تأکید می‌شود که بازپرداخت هم اصل و هم سود، ارزی خواهد بود.

رئیس‌کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای تعریف و انتخاب می‌شود که حتما درآمد ارزی و بازده قابل قبولی داشته باشد که بتواند بازپرداخت آن را به شکل ارزی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار