وزش باد شدید در ۱۰ استان کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و شکستن نهال‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزش باد شدید در ۱۰ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و به‌صورت محلی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از یکشنبه تا سه‌شنبه(۱۵ تا ۱۷ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران،دوشنبه در زنجان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سه‌شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران مورد انتظار است.

در پی این مخاطره جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را توصیه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار