ماجرای پرواز پرحاشیه دیشب مشهد - اصفهان چه بود؟

تهران (پانا) - پرواز روز گذشته مشهد- اصفهان پس از حدود ۱۵ ساعت تاخیر و حواشی ایجاد شده با نقص فنی و هشت مصدوم لغو شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای پرواز پرحاشیه دیشب مشهد - اصفهان چه بود؟

به گزارش ایسنا، روز گذشته ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح قرار بود پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فرودگاه مشهد را به مقصد اصفهان ترک کند اما پس از حدود ۱۵ ساعت تاخیر و حواشی بسیاری بین مسافران و مسوولان این شر کت هواپیمایی این پرواز در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه انجام شد که با حادثه و نقص فنی مواجهه و نهایتا این پرواز لغو شد.

یکی از مسافران توضیح داد این پرواز که قرار بود هشت ونیم مشهد را به مقصد اصفهان ترک کند هر دو ساعت توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر به تاخیر می افتاد تا اینکه حدود ۱۵ ساعت تاخیر داشت و پس از اعتراض با برخورد نامناسبی از مسوولان این شرکت هواپیمایی در فرودگاه مشهد مواجهه شده است.

این پایان حواشی نبود و پس از ان که پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مسافران را سوار کرد در لحظه تیک اف با حادثه مواجهه شد.

حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد در اینباره گفت: در هنگامی که هواپیما در پارکینگ فرودگاه در حال خزش برای تیک اف بود دچار نقص فنی و سانحه شد و با ترمز ناگهانی عده ای از مسافران مصدوم شدند که اغلب آنها جزو مهمانداران ایران ایر بودند اما مسافران مصدوم همه به صورت سرپایی درمان شدند و مشکلی در این زمینه به وجود نیامد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر هواپیما نقص فنی داشت چرا اجازه پرواز به آن صادر شده است گفت: همواره قبل از انجام شدن هر پرواز نماینده ساز مان هواپیمایی در فرودگاه حضور دارند و پس از چک شدن هواپیما از نظر فنی با تایید این نماینده پرواز انجام می شود اما به نظر می رسد نقص فنی پس از انجام این پرواز رخ داده است.

میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی نیز در این باره گفت: حدود ساعت ۲۲:۳۰ دیشب پرواز شماره ۳۹۱ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از نوع ایرباس ۳۰۰ از مبدا مشهد به مقصد اصفهان قبل از پرواز دچار مشکل ترمز شده و براثر آن هواپیما بطور ناگهانی متوقف شده و بر اثر این توقف بعضی از خدمه پرواز و مسافران که هنوز کمربند ایمنی خود را نبسته بودند، اندکی صدمه دیدند.

وی افزود: حدود ۸ سرنشین تقاضای مراجعه به مرکز درمانی داشتند که به مراکز پزشکی اعزام شدند و پس از مداوای مختصر ‌و اقدامات پزشکی مرخص شدند. البته این پرواز باطل شد تا مسافران با هواپیمای دیگر به اصفهان اعزام شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در باره علت این حادثه نیز اعلام کرد: نحوه وقوع این رویداد در بررسی بوده ولی رعایت نکات ایمنی در موقع سوار شدن هواپیما از سوی کلیه سرنشینان مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار