وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری استان همدان:

از سال آینده دو وعده تغذیه رایگان به ۵ میلیون دانش‌آموز اختصاص می‌یابد

همدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد از سال آینده دو وعده تغذیه رایگان به ۵ میلیون دانش‌آموز اختصاص می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
از سال آینده دو وعده تغذیه رایگان به ۵ میلیون دانش‌آموز اختصاص می‌یابد

نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این نشست محمود نقوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بعد از حضوری شدن مدارس از فروردین ماه، ۹۵ درصد دانش آموزان در مدارس حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، اولین چالش در استان را نیروی انسانی دانست و گفت: جنس کمبود نیروی انسانی در همدان متفاوت است، چرا که در سالهای گذشته نیروهایی از استان‌های همجوار وارد استان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه چالش دیگر ۱۸۸ پروژه فعال در حال ساخت و ساز در استان است، میزان اعتبار مورد نیاز در این زمینه را برابر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

نقوی، چالش دیگر را معلمان طرح امین اعلام کرد و گفت: در این بحث به همدان ظلم شده و تعیین تکلیف نشده‌اند.

در ادامه این نشست علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با قدردانی از شجاعت و درایت وزیر آموزش و پرورش در اصرار بر بازگشایی حضوری مدارس گفت: یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش استان همدان فضای اسکان و تدریس پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان است که امید است باحضور وزیر محترم آموزش و پرورش این چالش برطرف شود.

در ادامه این نشست، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارزش افزوده آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بعد از معدن، بالاترین ارزش افزوده را دارد و ما با آموزش می توانیم در تمامی فعالیت های اجتماعی ارزش افزوده را بوجود آورده و اشتغال کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: با آمادگی دانش آموزان در زمینه هایی همچون اشتغال، بهداشت، رعایت قوانین و مقررات می توان زمینه رشد جامعه را فراهم کرد که این خود هزینه در آموزش و پرورش را توجیه می کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی و تبیین وظایف آموزش و پرورش در راستای تولید دانش بنیان، فقط در آموزش و پرورش اتفاق می افتد و هزینه های آن به مراتب پایین تر از فرهنگ‌سازی در آموزش عالی است.

نوری ادامه داد: اولین مشکل در زمان تصدی وزارت، غیرحضوری بودن مدارس بود که پس از طی روند قانونی اقدام به بازگشایی حضوری مدارس کردیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس، بصورت حضوری ادامه فعالیت می دهند و با تصویب ستاد کرونا مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به استانداردسازی مدارس برای فعالیت در پایگاه‌های تابستانی اختصاص داده شده و شیوه نامه های آن از هفته آینده در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

وزیر آموزش و‌ پرورس افزود: چالش‌های امروز آموزش و پرورش تامین نیرو و فضای آموزشی است که تامین نیرو از طریق جذب دانشجو از دانشگاه فرهنگیان و استفاده از دانشجو معلمان سال آخر بصورت کارورز تا سال ۱۴۰۵ و استفاده از نیروهای جذب شده از طرح امین و آزمون‌های استخدامی است.

نوری ادامه داد: باید تدابیری‌ پیش بینی شود تا مدارس به هیچ عنوان تعطیل نشوند و فرایند آموزش همیشه ادامه داشته باشد. در سفر رییس جمهور به همدان کسری بودجه تامین فضای آموزشی‌ برطرف خواهد شد.

نوری در خصوص‌دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه‌ها بیست به یک‌ است که در دانشگاه فرهنگیان این نسبت نود به یک است و با رایزنی ها با وزارت علوم سعی شده این نسبت ارتقا یابد.

نوری درخصوص تغذیه دانش آموزان افزود: در اول مهرماه سال آینده تحصیلی دو وعده تغذیه رایگان در مدارس به پنج میلیون نفر از دانش آموزان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: سرانه مدارس از سال آینده بطور کامل پرداخت خواهد شد و پژوهش سراهای دانش آموزی مجددا فعال خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار