رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

حادثه متروپل محصول رفتار سرکوب‌گرانه کارفرما با نظرات تخصصی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت که شتاب توسعه در کشور با محوریت پول و سرمایه است و این باعث کاهش ایمنی می‌شود و رفتارهای کارفرما با نظرات کارشناسی سرکوب گرانه است و متروپل نمونه بارز آن است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حادثه متروپل محصول رفتار سرکوب‌گرانه کارفرما با نظرات تخصصی است

در شصت و هفتمین جلسه شورا، حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به منظور ارائه گزارش در خصوص ایمنی ساختمان های شهر تهران در صحن شورا حاضر شد.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری در واکنش به سخنان شکیب متذکر شد و افزود: از سازمان نظام مهندسی توقع می رود که یک کمیته حقیقت یاب در این خصوص تشکیل داده و گزارشی فنی و تخصی در رابطه با این موضوع به مردم ارائه کند.

آقامیری در همین راستا افزود: این اتفاق لکه سیاهی در دامن جامعه مهندسی است که چنین سازه ای فرو بریزد و جامعه مهندسی ایران را زیر سوال ببرد.

سید محمد آقامیری در ادامه تذکرات خود را برشمرد و گفت: بخشی از آیین نامه ها در نظام مهندسی باید به روز رسانی شوند و به اطلاع مهندسین برسند.

همچنین باید نسبت به موضوع مجری ذی صلاح توجه شود. چراکه متروپل مجری ذی صلاح نداشته است. همچنین در نظام مهندسی، آیین نامه مدونی در طراحی سازه های جدید نداریم و مهندسین مشاور با نظرات خود ساخت و ساز می کنند.

وی در ادامه در همین راستا متذکر شد: متاسفانه شتاب توسعه در کشور ما با محوریت پول و سرمایه است و این باعث کاهش ایمنی می شود و رفتارهای کارفرما با نظرات کارشناسی سرکوب گرانه است و متروپل نمونه بارز آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار