مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

باید تمامی شش ساحت سند تحول بنیادین در دانش‌آموز شکل بگیرد

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد در نظام تعلیم و تربیت محور کار بر 5 اصل شهید مرتضی مطهری که خود یک معلم توانمند بود قرار داده شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
باید تمامی شش ساحت سند تحول بنیادین در دانش‌آموز شکل بگیرد

رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن خیرمقدم و تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) بیان کرد: خدا راشاکرم که توفیق حضور در کنار شما اندیشمندان و فرهیختگان فرهنگی را دارا هستم. سرلوحه کار ما از زمانی که کار خود را در نظام تعلیم و تربیت آغاز کردیم، علامه فرزانه استاد ارجمند شهید مرتضی مطهری بود که ایشان خود یک معلم توانمند برای ما بوده است. شهید مرتضی مطهری نظام تعلیم و تربیت را بر پنج اصل ترسیم می کند که ما این اصل را در بزرگداشت مقام معلم تبیین کرده‌ایم و تمامی این پنج اصل در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به زیبایی تدوین شده است. منظور از کلمه جامعیت در کلام استاد مطهری رشد همه جانبه است.

رضا نظری، مدیرکل استان گلستان با اشاره به ویژگی‌های مربیان و دانش‌آموزان تراز انقلابی گفت: در سند تحول بنیادین اگر قرار بر این است که معلم و دانش آموز تراز انقلاب شکل بگیرد، باید تمامی شش ساحت سند تحول بنیادین در دانش‌آموز شکل گرفته باشد. برش و ظرفیت استانی ما در قرارگاهی که برپا شده است جلوه‌گر است و بهترین فرصت را برای تابستان آینده تنظیم کرده‌ایم، زیرا تابستان، فرصت بسیار طلایی است که ما در اختیار داریم بنابراین کسری و کاهش ارتقای تحصیلی در تابستان جبران خواهد شد. همچنین در حوزه پشتیبانی، ما برای همکاران خود تلاش‌های ویژه‌ای می‌کنیم که در بزرگداشت مقام معلم بخشی از آن رونمایی شد و باقی آن در تابستان عنوان خواهد شد. یکی از این برنامه‌ها سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) خواهد بود که سیاحت را نیز در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ با نگاه مثبت دولت و وزارت آموزش و پرورش، ۴۴ پروژه ورزشی با تخصیص اعتبار به استان ما داده شده است که در هفته دولت و ۲۲ بهمن امسال آن را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پایان گفت: امیدواریم که این نگاه‌های زیبا به رنگین کمان اقوام یعنی گلستان مستدام باشد، زیرا قابلیت و استعداد در گلستان بسیار زیاد است و کشف این استعداد‌ها در سر لوحه کار ما قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار