اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره به اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - با حضور رییس مرکز مشاوره شهرستان‌های استان تهران و کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مجوز فعالیت مرکز مشاوره به اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک اعطا‌ شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره به اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک

مهدی دهقانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان قرچک در تشریح این خبر، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور نرگس خاتون شاکری، رییس مرکز مشاوره شهرستان‌های استان تهران، محمود وطن‌دوست، کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و رضا داورزنی مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه و شورای معاونین و اعضای هسته مشاوره شهرستان قرچک برگزار شد، مجوز فعالیت مرکز مشاوره به شهرستان قرچک اعطا‌ شد.

محمود وطن‌دوست، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه وارد مرحله‌ پساکرونا شده‌ایم بیان کرد: وارد مرحله‌ جدیدی از تاریخ اقدامات روانشناسی و علوم‌تربیتی و بخشی از فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش شده‌ایم که در این برهه مشاوران مدارس همانند دوران کرونا در خط مقدم، راهگشای مسائل تربیتی و روانشناختی دانش‌آموزان هستند و چراغ خاموش مسیر را تسهیل می‌کنند.

وی با تقدیر از توجه ریاست منطقه به بحث مشاوره افزود: با همراهی مدیریت آموزش و پرورش منطقه قرچک امیدواریم در جهت ارتقای کیفی مرکز مشاوره گامی بلندتر برداریم و خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره را توسعه دهیم.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تشریح‌ کرد: در سال جاری سند جامع فعالیت‌های مشاوره به مناطق ابلاغ شده است و تغییرات ایجاد‌ شده، استقلال مراکز مشاوره در مناطق را به همراه دارد.

وطن دوست با بیان اینکه مناطق تا کنون با سه مرکز مجزا شامل مراکز مشاوره دانش‌آموزی، اختلال یادگیری و انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کردند، طبق سند تحول جامع مشاوره تجمیع خواهند شد و تحت عنوان مرکز مشاوره آموزش و پرورش در سه دپارتمان دانش‌آموزی، خانواده و مشکلات ویژه یادگیری مدیریت خواهند شد.

وی برخی تغییرات را خوشحال‌کننده و برخی را نگران کننده معرفی و عنوان‌کرد: طبق سند جامع مشاوره نیروی خدمات و پذیرش به مراکز مشاوره تعلق‌ خواهد گرفت و دیگر نیازی به پذیرش مراجع توسط همکار متخصص نخواهدبود.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شاخص به‌کارگیری نیرو در هسته‌ها را در گذشته به ازای هر ۳۵۰ دانش‌آموز مدرسه دولتی یک ساعت اعلام‌کرد و از تغییر این شاخص به هر ۲۰۰ دانش‌آموز یک ساعت و در مدارس به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت در گذشته به هر ۱۲ دانش‌آموز یک ساعت خبر داد.

خاتون‌شاکری رییس مرکز مشاوره شهرستان‌های استان تهران در این جلسه اظهار کرد: نگاه جزیره‌ای به مشاوره که خانواده را از دانش‌آموز جدا ببینیم با ورود این سند جدید جامع فعالیت‌های مشاوره برداشته‌شد.

شاکری در ادامه افزود: مجوز فعالیت صادر شده از وزارت آموزش و پرورش و پیوست به سند جامع مشاوره بر اساس سه معیار جمعیت دانش آموزی و داشتن مرکز مشاوره مجزا و بکارگیری نیرو متناسب با نیازهای روان شناختی کودک و نوجوان است و منطقه نیروی متخصص دارد، ولی عده‌ای از نیروهای مشاوره در مدارس و مقاطع آموزشی فعال هستند و باید این نیروها که تجربه کاری دارند، در مشاوره بکار گرفته شوند.

مهدی دهقانی در پایان خاطرنشان‌ کرد: در این جلسه ضمن اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره به شهرستان قرچک ، اتاق و میز نماد مرکز مشاوره هم افتتاح‌ شد.

خبرنگار:زهرا اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار