وزیر آموزش و پرورش:

خراسان شمالی ۹۰۰ معلم در مقطع ابتدایی نیاز دارد

بجنورد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد خراسان‌شمالی ۹۰۰ نیروی انسانی در دوره ابتدایی کمبود دارد که از سهمیه‌های امسال تأمین نیرو خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
خراسان شمالی ۹۰۰ معلم در مقطع ابتدایی نیاز دارد

یوسف نوری در جلسه شورای اداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی اگر چه استانی مرزی است و در تقسیمات کشوری سابقه طولانی ندارد، اما از نظر شاخص‌ها وضعیت مطلوبی را دارد. با این حساب نیازمند کار بیشتر هستیم.

نوری با تاکید بر اینکه سامانه شاد در ایام حضوری بودن مدارس به عنوان مکمل تدریس فعال بود، گفت: محتوای خوبی در شاد بارگذاری شده که مفید است.

وی ادامه داد: کتاب‌های سال آینده چاپ شده اما پس از آن اصلاحیه‌هایی بر محتوای کتب وارد می‌شود.

نوری افزود: آموزش وپرورش از کنکور مجزاست. ما دیگر کنکور را در مدارس اجرا نمی کنیم و به استان ها هم اعلام کردیم و مدارس نباید حوزه کنکور باشند. همچنین در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع مطرح شده است.

وی ادامه داد: باید روش های مناسب را برای تدریس پیش بینی کرد و در بحث ارزشیابی دانش آموزان آنها را به سمت کنکور سوق دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود ۲۷ هزار معلم در ۱۶ استان مرزی کشور مواجه هستیم، گفت: باید در استخدام معلمان، جذب برای مناطق مرزی انجام شود،کمبود ۲۷ هزار معلم در ۱۶ استان مرزی کشور مدارس در بحران ها تعطیل نمی شوند .

وی با اشاره به اینکه هرساله در نتایج کنکور، ۸۰ درصد افرادی که پذیرفته می شوند، مربوط به مدارس یا استان های خاص هستند، تاکید کرد: لازم است برای این مجموعه برنامه ریزی شود، زیرا یکی از مهم ترین مولفه های حکمرانی شایسته عدالت اجتماعی است که بخشی از آن استقرار قانون است و همه مدیران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح به کارگیری سرباز معلم مربوط به سالیان دور بوده و هم اکنون باید برداشته شود، گفت: سرباز معلم نیروی آموزش و پرورش محسوب نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر مجوز استخدامی در کشور گرفته شده است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دانشجویان سال چهارم فرهنگی باید در سال تحصیلی آینده کارورزی را در مدرسه آغاز کنند که به فضای آموزش و پرورش کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار