معلمان؛ نیکوکاران دوران کرونا در حیطه آموزش

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 کرمان می‌گوید یکی از مهم‌ترین نیکوکاران زمان کرونا در حیطه آموزش، معلمان هستند. طاهره کشاورزی گوکی، معلم شهرستان یزد با 31 سال سابقه خدمت و تدریس در مدارس استثنایی این شهرستان، به‌عنوان یکی از معلمان منتخب سال 1401 شناسایی و معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان؛ نیکوکاران دوران کرونا در حیطه آموزش

طاهره کشاورزی گوکی، معلم با 31 سال سابقه کار در شهر کرمان در مورد عناوین کسب‌شده خود در طول خدمت در آموزش‌وپرورش گفت: کسب رتبه دوم استانی تولید محتوای آموزشی-انتخاب به‌عنوان معلم نمونه منطقه‌ای سال ۱۴٠٠، ازجمله عناوین مهم‌ترین افتخارات کسب‌شده در طول 18 سال خدمتم است.

وی در خصوص فعالیت‌های ویژه‌ای که به دلیل آن معلم منتخب استانی شده است، تصریح کرد: ازآنجایی‌که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی مدارس آموزش به‌صورت مجازی بود و محتوای دروس مخصوص دانش آموزان گروه کم‌توان در سایت نبود تمامی دروس پایه ششم با تهیه نرم‌افزارهای مختلف آموزشی پاور پوینت-اینشات-کاین مستر) تدریس کرده و به اشتراک گذاشتن همه تدریس‌ها و فعالیت‌ها در گروه معلمان پایه ششم کشور ، جذب مشارکت‌ها مردمی، نوشت‌افزار، پوشاک، سبد کالا (مواد غذایی، بهداشتی) به‌صورت سالانه و نذر خدمت و استفاده نکردن از تقلیل ساعت مخصوص آموزگاران بالای ۲۵سال سابقه، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در طول دوران خدمت انجام داده‌ام.

این خانم معلم افزود: کسی که شغل معلمی را انتخاب می‌کند در درجه اول باید به این شغل شریف علاقه داشته و به آن عشق بورزد. در این صورت تمام‌کارها و مشکلات آن به‌آسانی حل‌شده و مانعی در سر راه خود نمی‌بیند. در غیر این صورت معلم نمی‌تواند به‌راحتی از پس مشکلات و محدودیت‌های پیش‌آمده آن برآید.

وی ادامه داد: بهتراست با حضور صاحب‌نظران امر تعلیم و تربیت تدابیری اندیشیده شود تاشان و منزلت واقعی معلم در جامعه افزایش یابد.

خانم معلم منتخب تصریح کرد: نیکوکاری نیاز به هزینه زیاد ندارد. همین‌که نیت کنیم که تا جایی که از توانمان برمی‌آید گامی در جهت حل این مشکل برداریم، به‌نوعی نیکوکاری است. کشور ما خیران و نیکوکاران زیادی داشته، دارد و خواهد داشت. نیکوکاران و خیران در فضای مجازی، اقداماتی ساده اما ارزشمند انجام دادند. اما یکی از مهم‌ترین نیکوکاران زمان کرونا در حیطه آموزش، معلمان هستند.اقداماتی که معلمان کشور برای بهبود و رفع مشکلات دانش آموزان در فضای مجازی انجام دادند قابل‌تحسین است. کارهای کوچک اما ماندگار و با چنین اقداماتی بر نقش الگویی خود اضافه کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه راه‌هایی برای انعکاس هرچه بیشتر عملکرد معلمی در جامعه پیشنهاد می‌دهید؟ بیان کرد: با توجه به پیشرفت وسایل ارتباط‌جمعی متأسفانه ایثار فرهنگیان کمرنگ و اشتباهاتشان خیلی پررنگ نشان داده می‌شودو برای بالا بردن منزلت اجتماعی وبیان ارزش واقعی معلم در جامعه باید از رسانه‌های گروهی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار