نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ظرفیت بیمارستانی اردبیل جوابگوی حجم مراجعه‌کنندگان نیست

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت ظرفیت بیمارستانی استان متناسب با مراجعه کنندگان‌ نیست. اردبیل، محل مراجعه بیماران از آستارا، تالش، سراب و سیل عظیم‌ بیماران کشور آذربایجان است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت بیمارستانی اردبیل جوابگوی حجم مراجعه‌کنندگان نیست

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رویه دولت سیزدهم در راستای آشنایی نزدیک با مشکلات استان ها و بازدید از مناطق محروم اقدام ارزشمندی است،از حضور وزیر و مدیران وزارت بهداشت در این استان تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدام دولت در رابطه با یارانه ها لازم و ضروری بود، تصریح کرد: این طرح اقتصادی باید صورت می گرفت و تاخیر روا نبود تا ثروت کشور که هم از داخل و هم از خارج غارت می شد، صیانت شود. افرادی ارز ترجیحی می گرفتند و شرکت هایی برای ارز ترجیحی به صف ایستاده بودند در حالی که سیستم توزیع هوشمند در کار نبود و توجه نداشتند که کشور با خواهش می کنم اداره نمی شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش قیمت کالاهای غیر یارانه ای گفت: اصل کار دولت شایسته و علمی است منتهی این جریان باعث شده است که قیمت کالاهای غیر یارانه ای شدیداً افزایش پیدا کند زندگی مردم که فقط با کالاهای یارانه ای اداره نمی شود، بهای خدمات هم خیلی بالا رفته و در این خصوص به نظر می رسد که نظارتی در کار نیست.

عاملی تصریح کرد: دولت نمی تواند صرفاً با قوه قهریه قیمت کالاها را تنظیم کند هر چند شاید به صورت نسبی تاثیر داشته باشد، بلکه این کالاها باید به بازار سرازیر شوند. هم با تقویت تولید و تسهیل سرمایه گذاری و هم با واردات موقتی و اورژانسی که خود دولت انجام دهد در این صورت می توان قیمت ها و آشفتگی بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: نارضایتی مردم در اجرای این طرح بالا رفتن قیمت کالاهای غیر یارانه ای و خدمات است.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از اقدامات دولت در حوزه بهداشت مخصوصاً در ایام کرونا اظهار کرد: به شهدای کادر درمانی در دوران کرونا درود می فرستیم و از شما تقاضا دارم یک تجلیل کشوری شایسته برای پزشکان و پرستارانی که خودشان را فدا کردند تا ملت صدمه نبینند برگزار کنید. کادر درمان به صورت گمنام و مظلومانه خودشان را فدا کردند و ما انتظار داریم که وزارت خانه از آنها و خانواده های آنها تجلیل خوبی کند.

عاملی با تاکید بر ضرورت و اهمیت ورود بخش خصوصی در پروژه های درمانی کشور عنوان کرد: وزارت خانه و بودجه دولتی به تنهایی نمی تواند کارها را پیش ببرد، بنابراین اهمیت دارد که از ظرفیت های بخش خصوصی بهره برداری شود و وزارت خانه باید در جهت تسهیل روند فعالیت بخش خصوصی جدیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید عزت و کرامت مردم خدشه دار شود خاطر نشان کرد: درمان مردم یک طرف و حفظ عزت و کرامت مردم هم یک طرف که از وظایف دولت اسلامی است.

امام جمعه اردبیل افزود: شهرستان ها را فراموش نکنید و کرامت آنها را حفظ کنید شما مراکز استان ها را تشریف می برید و رسیدگی می کنید اما الان بعضی از شهرستان های ما تجهیزات ضروری و کادر درمانی لازم را ندارند و در فاصله انتقال بیمار از شهرستان ها به مرکز استان فرصت طلایی از بین می رود و خدای ناکرده ممکن است اتفاق ناگواری هم بیفتد. در روایت است در روز قیامت یک قطره خون در پیشانی بعضی ها قرار می دهند و در اعتراض او می گویند یک نفرجان خود را از دست داد و تو به اندازه این خون در این جنایت شریک بودی.

عاملی با اشاره به اهمیت زمان در درمان برخی از بیماران اورژانسی گفت: در روایت است که بعضی ها را می آورند در حالیکه در نامه عمل آنها نوشته شده قتل نفس، آن فرد می گوید من هیچ موجودی را نکشته ام و خداوند می فرماید تو وقت مردم را ضایع کردی و وقت های ضایع شده را جمع کردیم، عمر یک انسان شده است در این باب از آقای استاندار هم بسیار گله مندم از این جهت که هر جای ایران مشکلی در پرواز درست می شود پرواز اردبیل را کنسل می کنند. هر چیزی عوض دارد، اما زمان عوض ندارد و امروز در این مورد با دادستان هم صحبت کردم‌ و خواستم شرکت های هواپیمایی متخلف را به دادگاه معرفی کنند و درصورت لزوم خودم از طرف اهالی شکایت کرده و وارد موضوع می شوم. با کنسل شدن دلبخواهی پرواز پزشک پروازی به عمل خود نمی رسد استاد دانشگاه کلاس را تعطیل می کند و سرمایه گذار از خیر سرمایه گذاری در استان می گذرد و...

وی افزود: بعضی از رشته های پزشکی برای استان ما خیلی مهم است، اما کمبود داریم گاهی با رفتن یک پزشک متخصص کل استان به مشکل می افتد. من در حیرتم چرا ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته ها را بالا نمی برید؟

نماینده ولی فقیه در استان از افزایش قیمت داروها گلایه کرد و گفت: دولت تاکید کرد که یارانه را در خصوص نان و دارو قطع نمی کنیم اما الان قیمت داروها افزایش یافته است. در این راستا احتیاج داریم که حداقل گره ذهنی مردم باز شود. صدا و سیما یک برنامه زنده داشته باشد و چرایی این موضوع تشریح شود‌.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت بیمارستانی ما مناسب با مراجعه کنندگان‌ نیست اردبیل محل مراجعه بیماران از آستارا، تالش، سراب و سیل عظیم‌ بیماران کشور آذربایجان است. لطفا در این خصوص ما را دریابید.

در این دیدار بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با اشاره به شرایط بسیار سخت بیماری کرونا در روزهای اولیه همه گیری اظهار کرد: با وجود تحریم های ناجوانمردانه و به لطف الهی، کشورمان در مدیریت کرونا در جهان سربلند شد که در نشست هفته قبل مجمع جهانی سلامت در ژنو بر این نکته تاکید شد.

وی افزود: در حالی امروز شاهد ثبت ۴ فوتی و ۲۰ بستری بر اثر کرونا در کشور هستیم که در آمریکا با بیش از ۵۰۰ فوتی کرونایی مواجهه هستیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به محرومیت استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان از جمله دستگاه رادیوتراپی دوم، تجهیز و توسعه خوابگاه ها و فضاهای آموزشی، حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت استان، نگاه ویژه به موضوع دانش بنیان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان اردبیل هستیم.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل هم اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل منابعی برای تسریع در پروژه احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته است.

وی افزود: درجریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان نیز منابع اعتباری جهت تسریع در احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نجف‌زاده مصوب شد.

استاندار اردبیل گفت: یک ساختمان جهت افزوده شدن به فضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش‌بینی شده است که تأمین اعتبارات لازم جهت خرید آن توسط وزارت بهداشت در دستور کار خواهد بود و با این اقدام، مشکل فضای محدود دانشگاه علوم پزشکی رفع می‌شود.

عاملی ادامه داد: تعمیر بخش مهمی از بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، تکمیل کتابخانه و فضای آموزشی بال چهارم دانشگاه علوم پزشکی و تأمین آمبولانس‌ از دیگر مصوبات سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اردبیل بود.

وی بیان کرد: استان اردبیل در حوزه دستگاه‌ دیالیز دچار کمبود است که مصوب شد نیاز استان در این بخش به‌صورت کامل رفع شود و همچنین با توجه به اهمیت درمان سرطان، به‌زودی دومین دستگاه رادیوتراپی در استان اردبیل مستقر خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه مورد نیاز در طب هسته‌ای به‌زودی در بخش درمانی دولتی مستقر و فعال خواهد شد و همچنین تأمین نیازهای بیمارستان‌های استان اردبیل، تأمین تجهیزات آزمایشگاه ساخته‌شده توسط خیرین و تصمیماتی در حوزه خوابگاه‌ها نیز مصوب شد.

عاملی اظهار کرد: طی سالیان اخیر استان اردبیل در حوزه سلامت به‌خصوص گسترش و افزایش فضای درمانی با کمبودها و محرومیت‌هایی مواجه بوده است که در دولت سیزدهم رفع این کمبودها به‌خصوص در مناطق محروم دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار