مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست ثبت‌نام دانش‌آموزان کرمانشاهی برای سال تحصیلی آینده که با حضور معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و عوامل ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به این‌که آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده دارد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کرامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان در فرآیند ثبت‌نام حفظ شود.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی

سلمان محمدی عنوان کرد: پیش ثبت‌نام نوآموزان کرمانشاهی (شامل دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی) از ابتدای خرداد‌ماه در استان آغاز شده و تا مرداد‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای سنجش سلامت نوآموزان در استان کرمانشاه ۳۷ پایگاه سنجش شامل ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴پایگاه سیار در نظر گرفته شده که از تاریخ ۲۲ خرداد ماه جاری فرآیند نوبت‌دهی آغاز و از تاریخ چهارم تیرماه فعالیت این مراکز آغاز خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال ۳۵ هزار نوآموز کرمانشاه وارد سیستم آموزشی می‌شوند و باید تلاش کنیم هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و حتی مناطق دور‌افتاده نیز همانند سالیان گذشته دارای معلم باشند.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان پس از پایان امتحانات آغاز می‌شود، گفت: ثبت نام دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم پس از اعلام نتیجه صورت می‌گیرد و سایر دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی به صورت خودکار در پایه بعد ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مدارس دولتی و هیأت امنایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به جز دریافت حق بیمه و کتب درسی حق دریافت وجه اضافی ندارند و در جریان سال تحصیلی با رضایت والدین و دانش‌آموزان می‌توانند کلاس فوق برنامه برگزار کنند.

محمدی با اشاره به وضعیت پرداخت شهریه برای مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی نیز تا زمان اعلام نرخ نامه جدید بر اساس مصوبه سال گذشته شهریه دریافت خواهند کرد و حق دریافت هزینه‌های اضافی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به شرایط سرویس مدارس، بیان کرد: شعار ستاد ثبت‌نام سال جاری «بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه به خانه است» و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد نیازی به هزینه‌های جانبی برای سرویس نبوده و در این راستا جلسات هماهنگی با تاکسیرانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: در موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید به رشته‌ی ریاضی که دارای کرسی بیشتری در دانشگاه‌ها است، توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار