مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

پاداش مدیریت مصرف مشترکان نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش یافت

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت امسال نسبت به سال گذشته، پاداش مدیریت مصرف 10 برابرخواهد شد و یک مشترک در مناطق عادی  و معتدل که حدود 80 درصد از مساحت ایران را به خودش اختصاص می‌دهد، به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه جویی 500 تومان پاداش مدیریت مصرف می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پاداش مدیریت مصرف مشترکان نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش یافت

به گزارش وزارت نیرو،‌ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ساعات اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و همچنین از ساعت 20 تا 23 است که اگر در این ساعات هم‌وطنان از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند تأثیر زیادی در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی روند افزایش دما در هفته جاری، مصرف برق به بیش از 53 هزار مگاوات خواهد رسید، بنابراین از مشترکان می‌خواهیم از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و یا دمای وسایل سرمایشی خود را روی 25 درجه سانتی‌گراد یا بیشتر تنظیم کنند که در کاهش مصرف برق تأثیر زیادی خواهد داشت.
رجبی مشهدی تأکید کرد: مصوبه امسال هیئت‌ وزیران برای وزارت نیرو شامل اقدامات جدی در بخش خانگی است تا مشترکان بتوانند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته و صورتحساب آن‌ها نیز کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: این بدان معناست که مشترکی در ماه مشابه سال قبل 300 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کرد، اگر بتواند مصرفش را به 250 کیلووات ساعت کاهش دهد از قبض رایگان برخوردار خواهد بود و اگر بتواند مصرف خود را به 200 کیلووات ساعت برساند می‌تواند علاوه بر دریافت قبض رایگان، 30 هزار تومان هم از صنعت برق بستانکار شود.
رجبی مشهدی با اشاره به عملیاتی بودن اجرای این طرح در مناطق گرمسیر، گفت: در هر خانه‌ای که به‌صورت متداول از سه کولر استفاده می‌شود اگر فقط یک کولر خاموش شود، می‌تواند علاوه بر اینکه قبض برق را رایگان کند، مشترک را نیز به مبلغ 500 هزار تومان از صنعت برق بستانکار کند.
سخنگوی صنعت برق گفت: مناطق گرمسیر کشور مثل استان خوزستان، بوشهر، بخش‌های جنوبی استان کرمان و بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌هایی که شرجی و گرم هستند از الگوی حدود 3000 کیلووات ساعت در ماه برخوردارند که می‌توانند از این پاداش‌ها و کاهش صورتحساب‌ها استفاده کرده و کمک شایانی به تأمین برق سایر مشترکان کنند تا تابستان را با کمترین محدودیت پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار