عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اردبیل گفت در راستای معرفی سبک زندگی و آیین‌‌ها و فرهنگ عشایر شاهسون استان، موزه و نمایشگاه دائمی عشایری در گرمی به بهره ‌برداری می ‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می‌شوند

نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل در جلسه هماهنگی افتتاح موزه عشایر استان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده موزه عشایر استان فردا در گرمی به بهره‌برداری رسیده و برای بازدید عموم مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی موزه عشایر استان بیان کرد: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آیین‌ها و فرهنگ زندگی جامعه عشایر شاهسون راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی شهدای عشایر، آیین‌ها و رسومی همچون عروسی و عزاداری و طایفه‌ها و تیره‌های عشایر را از جمله بخش‌های این موزه برشمرد و گفت: مطالعات در این زمینه انجام و با جمع‌آوری مستندات لازم تلاش شده تا ظرفیت‌ها و آیین‌های عشایر در این موزه به نحوی شایسته به نمایش در بیاید.

فلاحی ادامه داد: تمامی مولفه‌های مربوط به آداب، آیین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آنها در مرزبانی و حراست از کشور در این موزه ارائه می‌شود تا علاقمندان و بازدیدکنندگان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند.

وی افزود: این موزه نقش اساسی در معرفی جامعه عشایر استان به ویژه برای گردشگران به منطقه خواهد داشت می‌تواند زمینه‌ساز احیای آداب و رسوم و نیز رونق تولیدات عشایر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار