رونمایی از 250 عنوان نمایش رادیویی برای تولید در سال 1401

تهران (پانا) - اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، از 250 عنوان نمایش رادیویی برای تولید در سال 1401 رونمایی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از 250 عنوان نمایش رادیویی برای تولید در سال 1401

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، محسن سوهانی ، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب گفت: همزمان با سال جدید در دفتر ادبیات نمایشی از 250 عنوان طرح تولید نمایش رادیویی رونمایی کردیم. این اولین بار در طول سال های فعالیت مرکز هنرهای نمایشی رادیو است که ما یک سال از طراحی تولیداتمان جلو افتادیم. این اتفاق یک نظم مدیریتی را به مجموعه وارد خواهد کرد و باعث می شود تا کارها با روال بهتر و‌دقیق تری پیش برود. در واقع تقریبا کنداکتور یک سالمان را تا پایان 1401 پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: به نظرم پر کردن آنتن یکی از بزرگترین چالشی هایی است که ما مدیران شبکه های رادیویی و تلویزیونی با آن مواجه هستیم و این مساله باعث می شود تا از پرداختن به محتوا و اصلاح رویکردها و تحول محتوا باز بمانیم. نکته دوم این است که خیلی وقت ها در سطح راهبرد سیاست های محتوایی درستی برای سازمان تعیین می شود اما این مفاهیم راهبردی به گونه ای تخصصی و دقیق به زبان رسانه ترجمه و تبدیل نمی شود. ما در طراحی این نمایش ها با نگاهی تخصصی گام موفقی در تبدیل راهبردهای محتوایی به متون دراماتیک نمایشی برداشتیم. این ایده ها و طرح ها که در بانک نمایش نامه ما به ثبت رسیده در سایر حوزه های هنرهای نمایشی کشور، اعم از فیلم و سریال و تئاتر نیز قابل بهره برداری است.

مدیر رادیو نمایش تأکید کرد: اقدام ما با تمرکز ویژه بر راهبرد هویت محوری یا همان شعار اصلی دوره جدید مدیریت سازمان صورت گرفت و بر اساس آن آثار مختلفی در ژانرها و موضوعات متفاوت و متنوع به ویژه با محوریت بازخوانی تاریخ طراحی کردیم.

سوهانی ادامه داد : بازخوانی دراماتیک تاریخ مطابق با اهداف گفتمانی و راهبرد و سیاست هویت محوری یک اقدام تخصصی ارزنده است و ما با تاسیس بانک نمایشنامه در دفتر ادبیات نمایشی رادیو نمایش آمادگی آن را داریم که علاقه مندان و فعالان هنرهای نمایشی بیایند و از این متون استفاده کنند.

وی عنوان کرد: فقدان متن خوب و دارای ارزش های تخصصی دراماتیک یکی از بزرگترین چالش های هنرهای نمایشی کشور است. ما سعی کردیم برای رفع این مانع، متناسب با اهداف گفتمان هویت ملی و دینی، اقدامات موثری در دفتر ادبیات نمایشی انجام دهیم و به پرورش سرمایه انسانی بپردازیم .

امین رهبر مدیر دفتر ادبیات نمایشی نیز درپایان با تأکید بر اینکه کلیه کارها تا پایان سال 1401 در دفتر ادبیات نمایشی تدوین شده است گفت: تمامی این 250 عنوان نمایش بر اساس محورهای موضوعی و اولویت های موضوعی معاونت صدا پیش بینی شده است و تاپایان سال به مرحله تولید می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار