عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با پانا؛

وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال اقدام غیرحرفه‌ای کانادا را پیگیری کنند

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال کشورمان باید پیگیر اقدام کانادا در لغو یک‌طرفه بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال کشورمان باشند که چرا در آخرین لحظه به صورت یک‌طرفه دست به چنین اقدامی زده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال اقدام غیرحرفه‌ای کانادا را پیگیری کنند

مسابقه دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا که قرار بود به میزبانی ونکوور برگزار شود، براساس اعلام فدراسیون کشور میزبان لغو شد. در حالی که اقدامات سفر به آنکارا برای اخذ ویزای سفر به کانادا برای بازیکنان تیم ملی فراهم شده بود، شب گذشته، فدراسیون فوتبال کانادا به صورت یک‌طرفه دیدار بازی دوستانه ایران و تیم ملی این کشور را لغو کرد.

پیش از این دیدار تیم‌ کشورمان مقابل اکوادور نیز که قرار بود در کانادا برگزار شود، لغو شده بود. از سنگال و نیوزیلند هم به‌عنوان حریفان تدارکاتی تیم کشورمان نامبرده می‌شد که امکان بازی با سنگال نیز وجود ندارد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز، اسکاتلند یا اوکراین) همگروه است.

فدراسیون فوتبال ایران نیز در واکنش به این مساله، لغو مسابقه دوستانه میان تیم‌های ملی دو کشور را اقدامی «یکجانبه» از سوی کانادا دانست و اعلام کرد که تیم میزبان به دلایل نامعلوم این اقدام را انجام داده است.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال ایران آمده است: «دیدار دوستانه تیم‌های ملی دو کشور ایران و کانادا به دلایل نامعلوم از جانب کشور میزبان لغو شده و در موعد مقرر برگزار نخواهد شد. فدراسیون فوتبال کانادا که براساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزاری و میزبانی از این مسابقه بود علی‌رغم انجام کلیه اقدامات و مقدمات سفر همچنین تعهدات مورد اشاره از جانب فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای از لغو بازی خبر داده با این وجود جزییات و علت عدم انجام تعهدات خود در این خصوص را اعلام نکرده است.»

مسابقه دوستانه تیم‌های ملی ایران و کانادا قرار بود به میزبانی ونکوور در تاریخ شانزدهم خرداد برگزار شود.

در همین رابطه اسماعیل حسین‌زهی، عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به این اقدام یک‌جانبه کانادا اظهار داشت: «ما باید از روز اول می‌فهمیدیم که کانادا جزو عوامل رژیم صهیونسیتی است، این اولین بار نیست و آخرین بارش هم نخواهد بود. در حوزه ورزش پیش از این نیز بارها و چندین بار این کار را انجام دادند.»

وی تصریح کرد: «ما می‌دانیم که کانادا مستعمره انگلیس است و قاعدتاً اگر آنها دستوری به کانادا بدهند آن را انجام خواهد داد.»

حسین‌‌زهی اضافه کرد: «اشتباه ما این بود که برای بازی تدارکاتی روی تیم کانادا سرمایه‌گذاری کردیم. باید با کشورهایی وارد مذاکره می‌شدیم که با ایران هم‌پیمان هستند.»

این عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: «وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال کشورمان باید پیگیر این مسأله باشند که در آخرین لحظه به صورت یک‌طرفه و غیرحرفه‌ای دست به چنین اقدامی زده‌اند. ما باید این موضوع را پیگیری کنیم. در بحث روسیه هم ما شاهد بودیم که ورزشی که از سیاست جداست متاسفانه آن را وابسته به سیاست کرده‌اند.»

وی گفت: «آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، ما از قبل باید این فکر را می‌کردیم و روی کانادا سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم.»

این نماینده مردم در خانه ملت یادآور شد: «نمایندگان پیش از این نیز انتقادات خود را نسبت به تدارک این بازی به فدراسیون فوتبال اعلام کردند. کانادا در سال‌های گذشته در حوزه تحریم‌ها هم‌پیمان اسراییل و آمریکا بود و ما نباید این بازی را تدارک می‌دیدیم.»

اسماعیل حسین‌زهی در پایان گفت: «اینها کشورهایی هستند که سال‌هاست علیه ملت بزرگ ایران کار می‌کنند و ما نباید روی این تیم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار