استاندار تهران خبر داد:

طرح تشکیل فرمانداری‌های ویژه تقدیم دولت شد

بیکاری در تهران به زیر ۶ درصد رسیده است/ احیای ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به ضرورت تغییر در ساختارهای سیاسی و اجرایی از تهیه و تقدیم طرح تشکیل فرمانداری‌های ویژه به دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح تشکیل فرمانداری‌های ویژه تقدیم دولت شد

محسن منصوری در جلسه شورای اداری استان تهران، اظهار کرد: امروز در سطح استان تهران وفاق و همدلی و هم‌افزایی بین همه ارکان حاکمیتی وجود دارد. در حوزه امنیت به لطف خدا وضعیت خوبی داریم و امروز استان تهران یکی از امن ترین استان‌های کشور است البته این به ان معنا نیست که هیچ اتفاقی در تهران نمی‌افتد اما در اتفاقات مهمی مانند قطع سامانه سوخت در کشور، مدیریت خوبی صورت گرفت.

وی افزود: سرمایه اجتماعی دولت و اعتماد مردم به دولت موجب شد که در موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها کمترین حاشیه را داشته باشیم.

استاندار تهران گفت: بسیاری از دستگاه‌های حاکمیتی و امنیتی در تهران امتدادی ندارند و نیاز است که فعالیت آنها تقویت شود.

وی ادامه داد: تغییر در ساختارهای سیاسی و اجرایی نیاز است که به سمت نظام حاکمیتی و یکپارچه پیش برویم. طرح تشکیل فرمانداری‌های ویژه آماده شده و تقدیم دولت شده است.

منصوری بیان کرد: کاهش مستمر نرخ بیکاری را در تهران داشتیم و ۱۲۰ درصد تحقق اشتغال استان تهران را داشتیم و بیکاری استان تهران امروز به زیر ۶ درصد رسیده است. در دولت سیزدهم ۴۰۰ واحد تولیدی راکد احیا شد. ۶۳ واحد تولیدی که توسط بانک‌ها توقیف شد به چرخه تولید بازگشت.

استاندار تهران گفت: بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی با حضور وزرا و معاونین رییس‌جمهوری برگزار شده و مشکل ۵۰ ساله صنعت استان تهران در حال حل شدن است.

وی افزود: با توجه به شعار سال و دستور رییس جمهوری، پارک علم و فناوری پردیس، کارگروهی در این خصوص شکل گرفته است.

منصوری تأکید کرد: در حوزه عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته و از ظرفیت‌های شهرهای اطراف استفاده شده است. مساله مهم مسکن را روزانه پیگیر هستیم امروز ۱۱ هزار اراضی برای ساخت مسکن مشخص شده است و از بخش خصوصی در این راستا کمک گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی و الحاق آن به متروی تهران، پیگیری‌های جدی صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات استانداری در حوزه فرهنگی اجتماعی و سیاسی نیز گفت: ساماندهی معتادین متجاهر در حال پیگیری است. برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جوانی جمعیت صورت گرفته است. محوریت به گروه‌های مردمی و جهادی می‌دهیم تا از این ظرفیت بهترین بهره را ببریم.

منصوری خاطرنشان کرد: لشکری از جوانان انقلابی در بدنه دولت مستقر شدند. تسلط، تعهد، ظرفیت و توان مدیریتی در کنار جوانی مدنظر قرار گرفته است. صدور کدشناسه نیروی قراردادی ممکن است ۶ ماه تا یک سال زمان ببرد که این موضوع منجر به زمان بردن تغییر در بدنه دولت شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در حوزه تأمین برق، با کمبود ۳ هزار مگاواتی مواجه هستیم و حتما می‌طلبد که وزارت نیرو در این خصوص اقداماتی را صورت دهد. مساله آلودگی هوا و مسائل ناشی از آن و همچنین حمل و نقل و حل معضل ترافیک نیازمند یاری هیأت دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار