ارائه بیش از یک میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان جنوبی گفت از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان جنوبی ارائه شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه بیش از یک میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان جنوبی

هاشم اسماعیل‌زاده، رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون به یک هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن زندانیان استان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات در قالب مستمری، کمک معیشت، بهداشتی، آموزشی و ... پرداخت شده است.

هاشم اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، افزود: ۵ انجمن زندانیان در خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، نهبندان و قائنات فعال است.

وی گفت: همچنین ۶ زندانی از ابتدای امسال توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان با پرداخت حدود ۲۵۰ میلیون تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان جنوبی گفت: همچنین بین خانواده‌های تحت حمایت در مرکز استان یک هزار و ۴۰۰ سبد معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان و ۵ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان اعطا شد.

اسماعیل زاده افزود: ۳۰۰ مورد خدمات کمک بهداشتی و درمانی به خانواده‌های زندانیان تحت حمایت ارائه شده است.

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال خانگی برای ۲۳ خانواده زندانیان خبر داد و گفت: حمایت ما برای ایجاد اشتغال به صورت کمک بلاعوض یا دادن کالا و وسایل برای ایجاد اشتغال است.

اسماعیل زاده همچنین با اشاره به اینکه قرار است ۳۰ درصد از خانوده‌های تحت پوشش تا پایان سال توانمندسازی شوند گفت: این مشاغل در ۱۲ رشته از جمله مشاغل خانگی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، خیاطی، گلدوزی، حوله بافی و فرش بافی است.

پنجم خرداد ماه از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان) نامگذاری و در تقویم ملی نیز ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار