رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

خبرگزاری پانا، فرصتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با دنیای رسانه

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، خبرگزاری پانا را فرصتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با دنیای رسانه و شناخت اخبار و نحوه هدایت افکار دانست و گفت رسانه می‌تواند نقش مهمی در هدایت افکار عمومی داشته باشد و دانش‌آموزان با درک این موضوع می‌توانند با تحلیل مسائل و آگاهی نسبت به رویدادها در آینده نقشی موثر در جامعه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا، فرصتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با دنیای رسانه

اسحاق اکبری، در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس خبرگزاری پانا در استان سمنان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، به میزبانی دفتر خبرگزاری پانا استان، با اشاره به اینکه سایر خبرگزاری‌ها، رسالت اطلاع‌رسانی را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: خبرگزاری پانا به عنوان یک خبرگزاری دانش‌آموزی، علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی، مسئولیت آموزش خبرنگار را نیز بر عهده دارد.

وی با عنوان این مطلب که امروز بسیاری از خبرنگاران حرفه‌ای در استان از پانا شروع کرده‌اند و مشخصه بارز تمام آنها منصف بودن در انعکاس اخبار و تحلیل دقیق رویدادهاست، افزود: آموزش‌و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی با در اختیار داشتن خبرگزاری پانا می‌تواند در زمینه ارتقاء سطح تفکر و سواد رسانه‌ای در جامعه فعال بوده و درس تفکر سواد رسانه‌ای را به طور کامل عملیاتی نمایند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به جذب بیش از 500 دانش‌آموز علاقمند به خبرنگاری در سال گذشته گفت: خوشبختانه اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار در استان به خوبی اجرا شده است. این دانش‌آموزان با حضور در کارگاه‌های حضوری و استفاده از محتوای الکترونیکی، مهارت‌های خبرنگاری را فرا گرفته‌اند.

اکبری ادامه داد: قطعا تمام این افراد به عنوان خبرنگار در جامعه قلم نمی‌زنند، اما مهارت‌های خبرنگاری، روحیه پرسشگری، تفکر نقاد، اهمیت اهل مطالعه بودن و مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند تا در آینده حضوری موثر در جامعه داشته باشند.

وی همچنین بر مهارت آموزی و آموزش مهارت های زندگی ویژه دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مهمترین رسالت سازمان دانش آموزی، مهارت آموزی به دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار