معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس خبر داد:

یرگزاری طرح ورزش صبحگاهی در تمامی مدارس استان فارس

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از یرگزاری طرح ورزش صبحگاهی در تمامی مدارس استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد جعفری در حاشیه حضورش در آیین ورزش صبح گاهی دانش آموزان دبیرستان حاج صمد نیرومند ناحیه چهار شیراز و در جمع خبرنگاران، به تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اهداف و عناوین تعیین شده در این سند برای درس تربیت بدنی اشاره و اظهار داشت: اگر بتوانیم این صفات را در جامعه دانش آموزی نهادینه كنیم حتما هدف نهایی سند كه همان رسیدن به انسان كمال یافته است تحقق می یابد.
وی با بیان اینكه درس تربیت بدنی درس زندگی است، هدف از تعیین ساعات درس تربیت بدنی و اجرای طرح های ورزشی در مدارس را اهمیت دادن دانش آموزان به ورزش و آثار ارزشمند آن در سلامت جسم و روح در تمام طول زندگی و در برنامه ریزی های روزانه خود عنوان داشت.
جعفری خاطرنشان کرد: اگر چه مسئولیت رسمی ورزش با برخی ادارات و نهادهای خاص است اما این دلیل عدم فعالیت سایر نهادها و دستگاه ها در امر توسعه و گسترش ورزش نیست.
وی ادامه داد: در همین راستاست كه آموزش و پرورش فارس سعی دارد برنامه هایی مثل ورزش همگانی، كوهپیمایی و پیاده روی را هم برای دانش آموزان و هم برای فرهنگیان و كاركنان خود به اجرا در آورد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در پایان برخی از آثار سو كم تحركی و مشكلات جسمی و روانی ناشی از آن در بین دانش آموزان و فرهنگیان را برشمرد و ضمن ارائه آمارهایی، تاکید کرد: اگر فرد بخواهد در جامعه مفید و موثر باشد نباید از ورزش غافل شود و باید سعی در افزایش شادابی روح و روان خود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار