امیرعرشیا آقائی*

خبرگزاری پانا یک رسانه جامع و کامل برای انعکاس صدای دانش‌آموزان است

حضور در عرصه خبرنگاری تفاقی فراتر از مسئولیت‌هایی بود که در مدرسه  بر عهده داشتم، چرا که دانش‌آموز خبرنگار با حضور در این عرصه می‌تواند خواسته‌ها، نظرات، مشکلات دانش‌آموزان و دبیران را به مراجع بالاتر برساند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا یک رسانه جامع و کامل برای انعکاس صدای دانش‌آموزان است

بنده امیر عرشیا آقائی؛ دانش،آموز دبیرستان حربن ریاحی منطقه ۱۳ وقتی تصمیم گرفتم به عنوان یک خبرنگار دانش آموز، در خبرگزاری پانا فعالیت کنم فکر نمی‌کردم در این مجموعه خبرگزاری، به دانش آموزان اهمیت داده شود و گزارش ها و مصاحبه های آنها منتشر شود. این اتفاق جزو اتفاقات جذاب زندگی من بود. روزی که مدیر مدرسه، فراخوان جذب خبرنگار را در گروه قرار دادند من به آن توجهی نکردم.‌ بعد از گذشت چند روز حس علاقه در من به وجود آمد و ناخودآگاه به سمت این پیام کشیده شدم. شاید نکته جالبش این باشد که من در آخرین روز به رابط خبری خبرگزاری پانا منطقه ۱۳ پیام دادم و خواستم در دوره ها شرکت کنم و به قول معروف دقیقه نودی بودم.
برایم خیلی جالب بود انگار تمام اتفاقات خوب پشت سر هم رخ داد تا بتوانم در دوره های خبرنگاری شرکت کنم.
بعد از اتمام آمورش مقدماتی که از طرف پانا به صورت مجازی در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد علاقه ام بیشتر شد و با توجه به توضیحاتی که ارائه شده بود تصمیم گرفتم هرطور شده خبرنگار شوم. تمام نکاتی که در دوره آموزشی توضیح داده شده بود را کلمه به کلمه یادداشت کردم و هر روز تمرین می کردم تا اینکه قرار شد برای آزمون ابتدا یک خبر را به صورت آزمایشی انجام دهیم و اگر مناسب بود منتشر شود. بعد از انتشار اولین خبرم خوشحال بودم در واقع حس وصف ناپذیری داشتم و این لحظه فراموش نشدنی همیشه در خاطرم می ماند‌.
از نظر من خبرگزاری پانا یک رسانه جامع و کامل برای انعکاس صدای دانش آموزان است. من قبل از اینکه فعالیتم را در خبرگزاری پانا شروع کنم به نویسندگی مشغول بودم که این مورد هم تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت من داشت. من در نویسندگی معتقدم که هر فردی در دنیا یک زندگی پر فراز و نشیب دارد با مشکلات ریز و درشت. زمانی که من در دوره ها شرکت کردم به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس های درس مجازی بود و این ویروس با خود مشکلات جسمی و روانی را برای بچه ها و دبیران به‌ وجود آورده بود. اولین خبرم را از گفت و گو با دبیران در این خصوص شروع کردم. از زمانی که با شورای دانش آموزی آشنا شدم سعی کردم همیشه در جلسات شورا فعال باشم تا بتوانم مشکلات هم نوعان خودم را مرتفع کنم و صدای آنها را به مسئولین مدرسه و منطقه برسانم. اما حضور در عرصه خبرنگاری اتفاقی فراتر از آن بود چرا که هرکس با حضور در این عرصه می‌تواند خواسته ها، مشکلات، نظرات و... دانش آموزان و دبیران را به مراجع بالاتر برساند. و همان طور که گفتن به نوعی خبرگزاری پانا منعکس کننده صدای دانش آموزان در جای جای ایران است.
بعد از انتشار اولین خبر همه چیز خوب پیش رفت و با شناختی که دبیران از من پیدا کردند و لینک خبرهام که در کانال مدرسه قرار می گرفت با مصاحبه با من موافقت می کردند و مصاحبه های دیگری شکل گرفت.‌ و وقتی خبرها منتشر می شد از سمت خانواده و دوستانم تشویق شدم و این انگیزه در من هر روز بیشتر از گذشته می‌شد. بعد از آن تصمیم گرفتم یک گام بلند رو به جلو بردارم. تلاش کردم با افراد مشهور مصاحبه ای داشته باشم‌. به نظرم ریسک در کارها در بعضی اوقات به سود انسان خواهد بود. به چند نفر پیام دادم اما جوابی نگرفتم یا اینکه جواب "نه" شنیدم. سرانجام با کمک رابط خبری منطقه ۱۳ با محمود رفیعی، داور بین المللی فوتبال که الان در سمت کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳ مشغول به کار هستند موفق به انجام مصاحبه شدم. بعد از آن هم به سراغ توحید سلیمانی، پرستار معروف دوران کرونا که در بیمارستان مسیح دانشوری پرستار هستند رفتم و بعد از یک بازه زمانی دو هفته ای موافقت مصاحبه با پانا را اعلام کرد. من در این مدت کوتاه سه ماهه توانستم ۱۲ خبر تولید کنم که این برای من مایه افتخار است که در پانا فعالیت می کنم. امیدوار هستم با دریافت کارت خبرنگاری افتخاری بتوانم فعالیت بیشتری داشته باشم.
خبرنگاری یک فعالیت اجتماعی است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است. اگر هر کدام از خبرنگاران دانش آموز بتوانند در مسیر درست گام ‌قطعا در کنار هم می‌توانیم به هم نوعان خودمان کمک کنیم.
من به شخصه از این حرفه خیلی چیز ها آموختم که شاید صبوری و تحمل سرآمد آنها بود.
در پایان از خبرگزاری پانا تشکر می کنم که این فرصت جدید را برای ما دانش آموزان ایجاد کرد تا ما به استعدادمان پی ببریم بنده هم به عنوان یک دانش آموز تا روزی بتوانم در این عرصه باقی می‌مانم سعی می کنم با انجام خبر های مطلوب کمک حال دانش آموزان و دبیران باشم.

*خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار