چگونه از ابتلا به نفخ معده جلوگیری کنیم؟

تهران (پانا) - متخصص طب ایرانی گفت کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می‌افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نشود بلکه باید با غذا میل نشود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونه از ابتلا به نفخ معده جلوگیری کنیم؟

به گزارش ایرنا، لیلا شیربیگی، متخصص طب ایرانی درباره «نفخ معده و راه جلوگیری از آن»،بیان کرد: کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می‌افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور بنده این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نکنیم بلکه باید با غذا میل نشود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان خوردن مایعات یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غذا است خاطرنشان کرد: باید از خوردن موادغذایی مختلف در یک وعده جلوگیری کنیم؛ یعنی برای نمونه در یک وعده غذایی پلو، خورشت و سوپ را همزمان با مخلفات دیگر نخوریم؛ به عبارتی رنگ سفره کمرنگ شود.

این متخصص طب ایرانی متذکر شد: به بیان دیگر نباید همه این مواد غذایی را با هم مصرف کنیم؛ چرا که روی هم خوردن غذاها باعث ضعف هضم می‌شود و وقتی این اتفاق بیفتد ایجاد نفخ خواهد شد.

شیربیگی گفت: از دیدگاه طب ایرانی آبکش کردن برنج و بعد از آن اضافه کردن ادویه‌هایی مثل زیره، زعفران و ادویه‌های گرمی که می‌تواند کیفیت برنج را اصلاح کند مؤثر بوده؛ ضمن اینکه کم کردن حجم برنج نیز مفید است.

وی تصریح کرد: از دیدگاه طب ایرانی خوردن نان بیشتر از خوردن برنج پیشنهاد می‌شود؛ البته باید حجم هر دوی این موادغذایی را کم کرد تا معده فرصت هضم پیدا کرده و نفخ اتفاق نیفتد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه نکته مهم در جلوگیری از نفخ این است که یبوست نداشته باشیم،گفت:‌ هرچه یبوست بیشتر باشد نفخ بیشتر اتفاق می‌افتد و به خاطر همین توجه به لینت مزاج یکی از نکات مهم در جلوگیری از نفخ معده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار