روایت خبرنگار دانش‌آموز پانا سمنان از تجربه کاری حرفه خبرنگاری:

حضور خبرنگاران در جامعه، شفافیت، انتقادپذیری و اصلاح را امکان‌پذیر می‌کند / فیلم

سمنان (پانا) - خبرنگار دانش‌آموز فعال خبرگزاری پانا شهرستان سمنان، ضمن تبریک سالروز تاسیس این خبرگزاری گفت خبرنگاران رسالت مهمی را به‌عهده دارند و باید به دنبال این باشند که آنچه که حق و حقیقت است، در جامعه بازتاب دهند، افزود این مهم بزرگترین رسالت خبرنگاران در جامعه است. اگر این قشر در جامعه نباشند، شفافیت، نقد و انتقادپذیری، اصلاح و حل مشکلات از زبان مردم محقق نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور خبرنگاران در جامعه، شفافیت، انتقادپذیری و اصلاح را امکان‌پذیر می‌کند / فیلم

مهدی نقاشیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی عشق، صبر، جسارت، تحمل و... افزود: بنابراین به همه دانش آموزانی که قصد دارند وارد این عرصه شوند، توصیه می کنم که اگر به فعالیت های خبری و اطلاع رسانی در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و... علاقه دارند، حتما با مهارت های کار خبرنگاری آشنا شده و مهارت های گفتاری و نوشتاری را در خود تقویت کنند.

وی با عنوان این مطلب که خبرنگاران، به حق، مدافعان امید و آگاهی در برابر هجوم فضای یأس و بی‌تفاوتی هستند، اظهار کرد: توصیه می کنم تا جوانان فرهنگ مطالعه را در خود تقویت کرده و با تحصیل در رشته های متناسب در عرصه خبرنگاری گام بگذارند.

این خبرنگار دانش آموز سمنانی، با اشاره به اینکه حرفه‌ خبرنگاری هنر است و جهان امروز عرصه‌ هنرنمایی فعالان رسانه‌ای است، تصریح کرد: هرجا پیشرفتی حاصل می‌شود، رد قلم رسانه، نگاه تیزبین خبرنگاران و زبان فصیح روایتگران رسانه‌ها قابل مشاهده است. مسئولیت رسانه‌ها در انسجام‌بخشی، ایجاد تفاهم، صیانت از سرمایه‌ها و پیگیری مطالبات به حق مردم، بسیار خطیر و حساس است.

نقاشیان در پایان یادآور شد: خبرنگاری بهترین راه برای خدمت به مردم و تاثیرگذاری روی جامعه است، به راحتی نمی‌توان گذشت؛ چرا که خبرنگاران می‌توانند مرزبانان آزادی، عدالت و حقوق شهروندی باشند که همه ارکان اولیه توسعه را تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار